Artemissil Gundog

2013-08-08
11:37:00

Många jycks
Fullt hus hos oss nu med hundar, Zäta är tillbaka från semestern och Jerka och Nellie ska vara hos oss i två veckor. Lena med familj är i Bulgarien..  Har jag riktig otur nu, så kommer alla tikarna till att löpa.. Jerka är väldigt intresserad av ffa Pejla med även Magda. Braith luktar mycket efter Nellie. Så Ja, även om det vore skönt att ha löpen överstökade... men inte nu va?  Men en positiv grej är att jag tror att Pejla och Magda kommer synka sina löp *tummen upp*
 
Det är mycket bad och lek nu när det är så fuktigt ute, minsta lilla pöl attackeras
 
 
 
Jerka och Braith är helt tokiga och hoppar och stutsar i vattnet, försöker dränka varann..  Synd om hundar som inte gillar vatten tycker jag, dom vet inte vad dom missar
 
 
Jerka dog en skvätt när vi kom hem, i en lite annorlunda ställning *s*
 
 
En nackdel med vatten och när det är super fuktigt i luften är - Hotspot.. Ingen utav mina har någonsin haft det innan och jag tycker också nästan det mest är ljusa hundar som får det. Men men Magda 5,5år har iallafall fått det, upptäkte det imorse
 
 
 
 
 
 
Annat som hänt att Pejla var hos en Zon-terapeut igår. Som ni vet har hon ju varit lite konstig senaste tiden och jag vet inte.. Har hon ont? Skadar inte att Zona lite :) Och faktsikt, så uppskattade hon det. Många tror nog att det är "mumbo-jumbo" men säg inget förens ni testat. Det gjorde underverk på Molly..
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: