Artemissil Gundog

2013-04-29
13:37:13

Träning delux!
Igår var jag och Pejla i Enköping. Peggy Westerlund och en kompis till henne hade dragit igång en stor hundtränings helg, "tränings helg de lux". Det var allt i från sök till draghunds träningar. På söndagen var det retriever träning för Helena Lindstöm. (Vi vars bara ner på söndagens träning) Som var ett A-provs upplägg men 3 skyttar, så ja ni fattar ju att det var en del att hålla koll på!
 
När det var Pejlas tur så började hon med att plocka in en minnesmarkering/dirigering på ca 150 meter kanske?? Den hamnade precis innan ett staket/skog, hon får in den direkt. Sedan är det en apport kvar, kanske 30meter till vänster om den upp i skogen (och igenom staketet då) Hon springer rakt ner, precis innan staketet så blåser jag stopp och så UT igen. Hon springer dit, letar på rishögen där den hamnade och får in den. Så snyggt! 
 
När det är våran tur igen sen på två nya apporter så gick det inte lika bra.. Hon fick in dom, men det var Inge vidare snyggt..
 
Efter lunch, nytt ställe. Nere vid vatten och en jäkla massa vass ställer dom tre skyttarna upp sig och skjuter en jäkla massa apporter. Vi deltagare står på linje och försöker ha koll, på tre ställen samtidigt. 
Pejla ska ta in en apport på nästan 200meter, jag skickar "yah" hon springer spikrakt, verkligen helt rakt. Jag "släpper" henne i vassen och låter henne jobba, och ut kommer hon med apportern. Snyggt jobbat!
Hon får sedan ytterliggare en dirre, kortare avstånd på ett nytt ställe utan skott, gick också fint.
 
 
Jag var mycket nöjd med henne igår! Inte så många apportmöjligheter, men dom hon fick var det kvalité på (utom dom två strax innan lunch ;))
 
Hej hopp!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: