Artemissil Gundog

2013-04-02
09:20:33

Konditionstest
Ja igår var det dags för konditionstest hos Britta på Agardhs hundsport. Eftersom Nea har påsklov fick hon följa med, ingen skjuts och ingen valpvakt... Så var det bara att ta med sig alla och åka kommunalt till Järna.. Pendel, Pendel och buss, och sedan hämtade Britta oss i Järna.
 
Och ja Braithman var ingen naturbegåvning på att åka kommunalt direkt. Han pockade och gnällde för han fick inte sitta i knät, han åt allt på golven, och ja.. Herregud.. Hehe och när han väl somnat så skulle vi kliva av!
 
Så farligt var det inte, men jag är inte van vid att han beter sig så! 
 
 
 
Mellan bytena så passade Nea på att hoppträna med Pejla hehe. Dom två älskar verkligen varann, tänk om alla kunde få ha en sådan bästis <3
 
 
 
 
När vi var framme hemma hos Britta så tänkte jag att Nea och Brittas dotter kunde hålla Braith sällskap så vi kunde träna Pejla i fred, men såklart, barnen ville ju leka med varann.. Så Braith stod mest och gnydde... Så han fick komma in tills oss ändå, sprang runt och åt på allt han inte fick, papper, telefonen, pulsmätare osv osv
Tog fram en boll som han kunde leka med, den hade jag jätte kul med, så kul att han ville visa den för Pejla. Så han gick fram och släppte bollen PÅ löpbandet som Pejla sprang på..
Då fick jag stänga in honom i en bur i samma rum, han protesterade lite, men lugnade sig efter ett tag. Men glad var han inte!
 
Pejlas test som gick hyfsat bra, hon tycker inte det är så jäkla kul att springa på löpband så hon ger inte riktigt allt så vi får inte riktigt pulsen så som Britta vill ha den, men det duger..
 
Efter var det dags för viberationsplattan! Pejla älskar ju plattan! Och så även lillebror Braith
 
 
 
 
Man kan säga att jag hade två trötta hundar med mig hemn sedan på kvällen hehe! och helgen var vi ju bortresta hos min syster i Kumla. Miljöträning har den lille mannen fått så det heter duga av iallafall!
 
Idag ska jag till veterinären med Ester (katten) och eftersom jag ska arbeta i kväll så tar jag med mig Braith även dit, då ska jag passa på att väga honom!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: