Artemissil Gundog

2012-10-04
09:08:00

Lek och bus
Jag fick lova Lena dyrt och heligt att vaken kasta boll eller tränas hennes hundar när hon är borta. Och varför jag skulle träna hennes hundar vet jag inte varför jag skulle göra? Och kasta boll är ju inte direkt något jag brukar göra.
 
Däremot gör jag mycket bollsök, i jobbiga och besvärliga terränger, det kan även mig daghund Zäta (bc) vara med och göra. Men Lena ville inte det och det får man abslut respektera!
Men hennes hundar, Pirat speciellt, är ju väldigt aktiv och klättrar ju lite på väggarna om han inte får utlopp för energin på mer sätt än att springa. Så godissök borde jag väl få göra? Det har jag iallagfall gjort ;)
 
 
Hur ser ni på det där med att någon tränar era hundar? Skulle ni kunna låna ut en hund till en tävlig eller jakt? 
 
Jag ser helst inte att man håller på att okynnes kastar saker till Pejla, får hon går lätt upp i varv. Men kasta lite på kul eller minnesmarkeringar osv bryr jag mig inte så mycket om, om det hålls kontrollerat. Och jag skulle nog kunna tänka mig att både låna ut henne för jakt och för träning/tävlig. Ja Magda också, men henne är det ingen som vill ha ;))
 
 

Kommentar:
#1: Anette

Jag är nog inne mer på din linje. Beror förstås på vilken person det handlar om. Men att passa en överaktiv hund och inte få stimulera den på det sätt man anser är lämligt kan ju kännas lite knepigt. Specielt om man nu brukar göra detta med sina egna. Jag har en kompis som passat Pippi och har då lämnat över allt ansvar till henne. Hon känner ju Pippi väl.

2012-10-09 @ 08:54:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: