Artemissil Gundog

2012-05-28
13:53:29

Träning med Lena
Idag så kom Lena över för att träna lite. Endast markeringsarbete skulle vi jobba med. Vi är ju bägge anmälda till unghundsderbyt så, ja vi kanske skulle träna lite inför det också? *skratt*
Pejla är duktig på att markera på ängar och andra öppna ytor utan "referenspunkter", hon är duktig på att bedöma avstånd och följa upp vittring där. Däremot i skogen är det svårare, sen tränar vi aldrig i skog. Varför vet jag inte egntligen för det är ju det vi behöver träna mest. Det är mycket naturliga störningar i skogen. Där har jag dock en stor fördel med Pejla, hon är så lugn vid sidan att jag kan gå helt avslappnat och fokusera på det runt omkring ist för på henne, för jag vet.. att hon är där.. hoppas jag.


Jag kanske låter trygg och självsäker, det är långt i från sanningen *s*

Vi började i myrmarken. Ser ni Lena (rosa/svart)rakt fram längst bort? Inte helt lätt att markera. Här antog Pejla självklart att det skulle kastat ut i myren, men icke, det kastades bakåt och in i skogen.
Stallde mig sedan lite "lättare". Avstånden är inte så långa, men vi kastade markeringarna klurigt.
Sen gick vi upp i skogen
Blåbär/lingon (?) riset var tufft att jobba i. Pejla tyckte dock att det var jätte kul.
Självklart måste man hinna leka med!
Brorsan, Searover Pims Pirate "Pirat"
Även lillfisen Medowlark Wexford "Jerka" var såklart med ut och var hejjarklack! Denna bild är från igår, eftersom att han vägrade vara still idag när jag skulle fota honom!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: