Artemissil Gundog

2012-12-24
12:16:00

Latmans aktivering
Igår skulle det komma massa folk hem och så skulle det lagas mat hela kvällen, och hundarna behövde faktiskt få göra av med lite energi.
Så jag tog med bollkastaren och några bollar ut och gick till gropen, där är snön djup och jag kastar i nedförbackar och in i skogen. DET är jobbigt för både kropp och knopp. Även fast det mest är fritt så måste man lyssna, ibland kan jag kalla in, ibland skickar jag en hund i taget, ibland får dom tävla efter en boll, och kommer en boll bort så måste dom kunna slå om från att tänka själv till att lyssna på mig och bli dirigerade.
 
Till och med Zäta (bc mixen) har en chans att vinna bollarna! Jätte kul lek tycker hundarna och inte krävs det mycket av mig heller!
 
 
Nu ska jag fira jul med familjen! Ha en fin jul alla!
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Annika

bra aktivering på uttråkade hundar! inte många knop här heller... god fortsättning!

2012-12-25 @ 22:10:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: