Artemissil Gundog

2015-09-23
08:20:00

long time ago!
Oj, halkade in här via en annan blogg härom dagen dagen.. Mycket har hänt sedan sist..
 
*Bean var i Österike med Maria och parades med INTFTCH & GBFTCH Beiley Aguzannis of Fendawood "Beiley" och 6st böngroddar såg dagens ljus, 4 tikar och 2 hanar, såklart dom sötaste valparna åtminstonde jag har sett ;) Tanken var att jag själv skulle spara en liten grodd. Men, det blir inte alltid som man tänkt sig.. Vi valade att para Bean minst 2löp tidigare än planerat för att timingen var (då) perfekt.. Men mitt i all tomult så blev jag uppring och tillfrågad om vi ville hyra ett hus ute i Märsta.. Vi åkte och tittade och funderade fram och tillbaka många gånger innan vi slog till. *Vi flyttade till Märsta.
Fortfarande var siktet inställt på att spara en valp.. Jag insåg dock att jag var tvungen att söka nytt jobb, att pendla till Västerhaninge var ju inget allternativ. Jag är rätt slö, men jag sökte ett par jobb.. Blev uppringd från Swedavia och kom till interjuv för en tjänst som ramptekninker på Bromma flygplats. Jag blev uppring strax därefter där dom erbjöd mig tjänsten samt en annan tjänst i vinter som avisare. Så, *jag bytte jobb.  
Fortfarande inställd på valp eftersom arbetat till viss del var skift. Men, vi flyttade långt ut på landet, en 70 väg utanför huset fram till skolan för Nea gjorde ju såklart att jag inte vågade att Nea skulle cykla till skolan, och vi bor rätt lång ifrån kompisar så det blev fritids för henne. Så min valpvakt försvann. Nea har hjälp mig med dom senaste valparna/hundarna. Men nu skulle ju också hon vara borta på dagarna. Så jag insåg att en valp på detta var omöjligt. 
*Kenny byggde hundgård så nu spenderar hundarna dagarna ute i den till stor del, om vi inte är ute på gården och dom är fortfarande inne på kvällar och nätter. Annars verkar dom alla tre gilla sin hundgård. 
 
Jakterna är i fullgång och jag har fått tacka nej till jätte många roliga jakter eftersom att jag nu arbetar 100%  vardagar.... Från att ha hur mycket fritid som helst, kunna boka träningar/tävlingar/jakter hursom helst, eftersom att jag dom senaste 7åren bara arbetat kvällar och nätter och med stor chans att byta pass om det krockade med hundaktiviteter till att abeta som en "svensson" (nåja, nästan) gör det hela lite krångligare..
 
Målet för i år med Bean var att hinna med att starta kkl. Men det ser ut att bli svårt eftersom de flesta kkl är på varadagar och som ny på jobbet vill jag inte krångla med att försöka få ut komp eller byta pass. Vi får se hur det blir.  Bönan, så himla fin hund, en riktig klippa. Jag har inte ens ägt henne ett år än och jag törs nästan inte ens tänka på allt hon fått varit med om...  Vi kanske inte kommer hinna komma så långt tävlingsmässigt, men hon är en förbannat bra hund och jag och Kenny har bestämt att vi själva kommer ta en kull på henne samt spara en valp. Dock är det bara i planeringsstadiet, varken när eller hane är bestämt än. 
 
Ett par dagar innan valparnas nedkomst
 
 
 
 
 
 
 
Som sagt, hur mycket vi än älskar Bean har livet varit sjukt hektiskt i flera månader så det har varit rätt skönt att bara ha Magda och Pejla under semester och flytt och inkörning på jobbet.  2veckors uppladdning på Böda inför allt nytt var gott för kropp och knopp! 
 
Att arbeta mestandels utomhus är riktgt ljuvligt faktiskt
 
 
 
 
Nästan alltid ljuvligt ;) 
 
Här inne sependerar hundarna sin tid medans vi är på jobbet.. En stor rastgård har dom utanför och mjuka biabäddar inne! 
 
När Nea inte hänger i grannens stall är hon på tomten och leker med hundarna! 
 
Suddig bild på hussen, men även han njuter.. Nästan 100ton grus har han lagt i hundgården och framför uthuset. Han har renoverat nästan hela nederdelen, både hans verkstad och hundarnas hus alltså. 
 
Ja det var åtminstone en litren update, nu måste jag fixa mig. Ska strax träffa hyresvärden Helena för lite träning.  Yes, Helena har även hon rerievers och pysslar med träning och jakt ----> Klicka här! 
 

Kommentar:
#1: mujkans.blogg.se

Gled in här via viljabloggen (Jossan)! Hoppas du fortsätter uppdatera lite! Alltid skoj att följa labbar!! 😊😊

Svar: Hej! Ja vi får se, det har gått lite upp och ner med bloggandet de sista året ;) På instagram är jag flitigare - Zarawinkler
Zara Winkler

2015-09-24 @ 09:32:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: