Artemissil Gundog

2017-08-27
09:26:00

Kennelträff!
Vi har haft Artemissils första Kennelträff! 
 
 
Det var så himla roligt, att se alla fina hundar men också att träffa alla hussar och mattar, vilket gäng vi är! Jag hade hyrt in Maria Söder som instruktör, framförallt för att hon känner linjerna väl men också för att hon är så duktig på att förklara och instruera, noga med grundträning 
 
Sitt stanna kvar, varvat med inkallning
 
Stoppsignal och närsök. Från början
 
Ibland undrade dom nog vad vi pysslade med ;)
 
 
Mycket vila och passivitet 
 
Maria hade med sig Charley och visade, Chall är mycket uppmärksam på Maria
 
 
Meeeen såklart var det inte bara "tråkträning" i två dagar, det var även vattenarbete, fokus på avlämningar och att kunde vända om efter kastad markering och ta dirigering först. 
 
 
Vi gick även walk up, Maria gick i mitten och skött med bollkastaren och jag gick på kanten och sköt med startpistol och kastade markeringar, detta varvades med dirigeringar där alla hade lagt ut varsin egen
 
 
 
 
 
Tur at vissa hade koppel på ;)  
 
 
Jag är sååå nöjd med alla mina fina envisa, starka och härliga hundar! Alla hussar och mattar jobbade på bra och jag hoppas och tror att ni är lika nöjda med helgen som jag var. Hoppas ni fick med er massa nya erfarenheter! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: