Artemissil Gundog

2016-09-04
12:35:00

Far ända in i vassen!
Mycket vass, lite såriga ögon och näsor men annars är det inget värre än så. Vi apporterar ungefär 1-2gånger i veckan nu i början på säsongen, det kommer mattas av lite mer framåt snart.
 
Colin hänger med och minglar mellan såtarna, hon hittar lite änder som jag gömt, och hon blir så stolt :) Jag passar då på att blåsa närsök när jag ser att hon får vittring. Hon är så fin och lilla trollungen blir mer och mer tillgänglig. Hon får följa med på allt jag gör, hon är mycket ensam utan dom andra för att hon ska bonda med mig. 
 
 
 
Vi tränar också en del, Bean startade på b-prov förra helgen. Gick sådär,en knallning(!!) resulterade i ett 3e pris, dessutom fanns inte den där söklusten där heller, hon fick in allt men det fanns lite att önska i attityden.. Mitt i jaktsäsongen är det väl inte jätte skoj att leta kallvilt.. Annars är jag faktiskt nöjd med henne, trots valören. Våra tidigare problem vi bökat man fanns inte alls. Detta var bara dålig timing. Skiter i b-proven. Jag tycker ändå inte att det är kul.
Vi har dock en kkl i oktober och den borde hon klara av om hon kan sitta still på röven :P 
 
Pejla ska startas på A-prov nästa helgen, och i ärlighetens namn så har jag inte nyttjat jakterna alls till att träna utan har endast jagat = förstärkt självständigheten.. Får nog träna "lite" i veckan :P 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: