Artemissil Gundog

2017-06-07
23:47:16

20170607
God afton. 
 
Vi tränar på i vanlig ordning, fokus ligger på Colin och hennes grepp om dummyn nu när vi gått över till 500g dummys. Hon har löst grepp i vanliga fall men på hårda stora dummys är det värre. Så vi har tränat mycket korta pass, jag har börjat med att hon ska sitta framför mig alá golden-style och det har faktiskt blivit mycket bättre av det. Jag rättar också till dummyn i hennes mun, är den sne så tar jag den och stoppar in den igen rätt. Även på vatten, hon skakade sig dom första gångerna vi tränade och då gick jag fram, la handen under hennes haka, sa stanna (rätade till dummyn) och sedan backade jag tillbaka till min plats - kallade in och fick det rätt. Några gångers upprepning och sedan skaka hon inte förens dummyn var i min hand.  Jag kommer behöva påminna henne några gånger men hon lär sig fort min lilla hubbabubba.
 
Fortfarande kan hon tappa när hon hoppar över diken eller så men det känns ändå "okej" just nu.  
 
 
 
Förra måndagen var vi på våran första kurs ihop, vår första gruppträning också minsann! Det var Tomi Saarkinen som höll i den. Jag är väldigt nöjd med min lilla dukiga hund. Tomi sa en del intressanta saker som är värda att tänkas på. Lite tar jag till mig, lite lämnar jag.. Mest är det bra att få en påminnelse att inte slarva vid skick eller med fotgåendet. 
 
På lördag är det Unghundsderbyt. Jag har egentligen inga förväntingar annat än att vi ska ha en trevlig dag :) 
 
 
 
Igår 6/7 så startade jag Söders Broadwalk "Messi" på apporteringsprovet hos Jaktretrieverklubben där vi blev godkända :) Maria var bortrest och eftersom jag ändå skulle vara hundvakt, har både startat och även ställt ut honom på utställning förut så var det inga problem för mig att starta honom även igår.  
 
 
På tal om hundvakt, hade jag även syster Charley och hennes lilla valp Becki (9v) hos mig i några dagar. Åh vilken härlig valp, åh vad jag ångrar att jag inte snodde henne. Jag saknar den lilla redan, tur hon redan är såld ;) 
Även hemma hos mig är Oban och Nevis. Så det har varit fullt hus med 8 vuxna hundar och lilla Becki
 
Det var några matskålar när det var dags
 
 
 
 
 
Ihelgen är det inte bara unghundsderbyt utan även Blackbound kennelträff, så jag åker dit på fredag och tränar lite, käkar middag med gänget. UHD på lördagen och sedan tillbaka till kennelträffen på söndagen igen och tränar. Ska bli så kul att träffa alla, och framför all Beans valpar från förra kullen!
Instruktör för helgen är Iben Pylick (Batmoors kennel) och det ska bli väldigt spännande!  
 
 
 Man kan säga att jag kommer somna ovaggat på söndagkväll :) 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: