Artemissil Gundog

2017-02-06
01:08:00

helgen kom och gick
Min hemsida artemissil.se kommer gå ut om ca 1vecka och jag obbar på att fixa en ny,hemsida24 är super bra och väldigt lättmanövrerad, men dyr...Lite väl dyr, när dom flesta egentligen hänger på fb. Men en kompis ska hjälpa mig att flytta över till en ny hemsida. Hoppas "vi" hinner klart i tid... Ja,jag är inte så inblandad, jag är sjukt oteknisk :P      
 
 
 
I fredags kom Helene och syster Bea, vi hade ett rejält pass med systrarna. Vi började med lydnad och följsamhet, inkallningar.. Sedan gjorde vi "rutan"  och så gick vi igenom stoppsignalsträning. Det är så kul att träningen bär frukt, redan idag fick jag sms om att stoppen på Bea är mycket bättre, kul :) 
Colin visade inte sin bästa sida då hon både knallade och vägrade sedan stanna jag sa åt henne, jag gick efter henne och la tillbaka apporten och satte henne på samma ställe där det hade blivit fel, jag backade sedan tillbaka till min plats och kallade in,  hmmf tur för henne att hon är söt.. Hubbabubba.
 
I lördags efter stallhäng så gick jag och Jenny ut med Nevis, där jobbade vi med fotgående och ingångar och så även idag. Han är riktigt fin kring fötterna nu och vi har ökat kraven ett snäpp. Nevis har eller hade.. ett väldigt stort "ägande" begär men vi börjar se ljus i tunneln och även här ser vi stor skillnad på honom och det går riktigt bra nu! 
Efter honom så tog jag ut Colin och vi började med lite markeringar, det gick inte så bra så vi fick jobba upp oss. Gjorde lite linjer med störningskast och linjer fixar hon riktigt bra, men markeringsarbetet idag var inte riktigt som övriga arbetet.. Men hon har inte fått så många markeringar kastade till sig men viljan är det verkligen inget fel på..
 
Efteråt så kom Annika med Zingo och vi körde dom vuxna hundarna och även om det är kul att träna unghund.. Så är det riktigt skönt med en klar hund... Väldigt ofta så är det semester att köra Pejla som inte behöver lära sig något nytt utan vi fortsätter där vi är. Jag känner henne och jag vet oftast hur hon kommer reagera och på vad.. Bönan är ju fortfarande under utbildning och med henne måste jag vara med, man kan inte stå och sova med henne brevid sig hehe.. 
 
Sedan var det stallet för 2a gången den dagen.. Nea red lektion och jag och Jenny var stallflickor... Pheew.. Var nästan semester att komma till jobbet ;) 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: