Artemissil Gundog

2015-01-12
08:06:12

Kompassen!
Skulle träffat "A-provsgänget" i söndags. Jag hade ställt klockan, införstådd med att det skulle snöa. Snö kan jag ta, men inte blåst, det är riktigt vidrig. Alla ställde in träningen.
Skönt att få ta det lugnt på morgonen, men insåg att jag faktiskt hade behövt träna.. Pejla behöver motionen, Bönan behöver träningen.. Så blev det uppehåll en kort stund här hemma och jag skyndade mig i väg. Jag han med några riktigt fina kompassen linjer. Pejla fick även några riktigt långa sidoskick - super för julmagen ;)
 
Genom skogen, ner för backen, över en väg, över ängen och en bit in i andra skogen låg apporten. Pejla hitta direkt, Bönan kom tillbaka en bit och fråga (näsan är ju inte riktigt helt på än efter noskvalstret) men det blev bra ändå för då fick jag tillfälle att skicka "bakåt" och då fick hon träff! 
 
Jag gillar kompassen, för Pejlas del är det just nu mest för motionen, men det är mycket tack vare den övningen hon har (haft) så fina raka linjer. Men man ska inte köra kompassen för mycket, och inte blanda kompassen  och "öppna" linjer på samma träning.
Om jag hinner ut idag innan snön sätter igång så blir ett pass till med linjer, även hö/vä. Bönan har en grymt bra minne och har haft grymt bra självförtroende på semidolda linjer. Men eftersom jag har tränat väldigt mycket hö/vä så är hon inte riktigt lika självsäker längre. Vilket inte är konstigt, utan det är to.m vanligt att det blir så. Framför allt när man gått så fort fram som jag har gjort. Men vi kör på några veckor till, sedan ska Bean vila ifrån all form av dirigeringsträning ett tag! 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: