Artemissil Gundog

2014-03-23
08:29:31

En dag på landet
 
(tyvärr mobil bilder)
 
 
Vi var i Kumla igår, Kennys dotter Julie hade fyllt 10år, samt att våra bästa kompisar yngsta fyllde 1år. Kalas med andra ord.
 
Vi han med en besök hos Lee´s mamma, som bor på en gård med massa massa djur! Jag är så stolt över mina duktiga hundar, statshundarna. Inte en tillstymelse till att jaga eller störa djuren. 
 
Kalkoner. Så jäkla roliga djur! Hundarna brydde sig inte ett dugg om dessa märkliga fåglar. Hanen gick ju omkring där och kackla, och sedan tänkte han väl se hur hundarna skulle reagera när han spände ut fjäderdräkten. Då tror jag Magdas hjärta skulle stanna! hahahaha 
 
Här är det Braith som ska morsa
 
 
 
Pejla hälsar på jättekaninen
 
En shettis hade dom på gården med. Nea ville rida deras stora nordsvensk. Men han hade stått ett tag och var väldigt busig. Lolipop, fick duga. Nea var väl sådär förtjust att rida en liten shettis.... Vilket hon fick käka upp sedan ;) 
 
Medans dom fixade ordning hästen, så gick jag till fåren!
 
 
Celine visade mig lammen! Åh gud så söta
 
 
 
ser ni?? Så söta! 
 
 
Nu var det dags för ridning
 
Mm uppvärmning
 
 
Sen började rodeon ;)  Lolipop är rätt välutbildad i grunden, men har den senaste tiden bara blivit ledd med ett litet barn på ryggen. Nu fick hon en större tjej som ställde krav. Och hon bocka och sparka bakut och gjorde allt för att kasta av Nea. En gång lyckades hon, men Nea var snabbt upp igen. Nea fick jobba riktigt ordentligt. Hon har bara ridit ridskolehästar innan och även om dom har en del egenheter så var det inget mot Lolipop. Jag tror aldrig Nea har haft så kul i sitt liv som igår när hon red Lolipop! 
 
Så när Lolipop hade insett att hon inte skulle bli av med människan på ryggen.. Tänkte hon dra hem istället ;) 
 
 Fina fina Raffe! 
 
Nea ledde runt Celine i skogen sedan för att skritta av. 
 
En riktigt bra dag! 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: