Artemissil Gundog

2014-02-03
07:42:50

Min goa lilla fjant!
Ett mycket trevlig träningspass ute i Ågesta igår med en hel drös av tjejer! Vi var så många att vi fick dela upp oss så väntan inte skulle blir för lång. Eftersom Jenny som vanligt skrev en bra förklaring så länkar jag till hennes blogg
 
Braith är inne i ungjäkelsåldern och är rätt kaxig och verkar just nu inte kunna läsa hundspråk alls. Allmänt dryg och uppkäftig mot hundar han inte känner respekt för. T.ex snälla goa (kastrerade) flatte Ozzy. Braith dryga upp sig mot honom och Ozzy morrade lite och Braith gick undan hela tiden. Men fortfarande en attityd som gör att jag sa "han förtjänar fan att få ett bett, han träffar bara hundar som gillar honom vilket gör att han fortsätter beté sig" 
Ozzy hörde väl detta och ville hjälpa, så när Zingo och Braith lekte så passade Ozzy på att ta en smakbit av Braiths öra.. Tyvärr så märkte inte Braith nåt! Suck..   Tvätta och försökta hålla örat från att bilda fickor, men det ska nog läka fint! 
 
Biggan hade rätt... Det är stor skillnad på hane och tik. Och eftersom andra hundar verkar älska det lilla aset får nog jag börja gå in mer. Det kan sluta illa om inte den lilla mannen taggar ner..  Och faktiskt, ärligt.. Jag vet bättre än såhär.. Skräpning matte. Jag tror också, eftersom han är så hårt hållen här hemma av Pejla och Magda, så tar han nog tillfällena i akt när "dräkten" kommer på. 
 
 
På väg hem!
Braith är som spindelmannen... Utan sin dräkt (träning!) är han som fjanten Peter Parker ;) 
 
 
 

Kommentar:
#1: Annika

Men lilla fjant Parker! så liten och eländig man kan se ut. Fina Braith det tar på krafterna och vara kaxig! hmm han kanske lärde sig nåt i går :o) Är nog som du säger att han är så hårt hållen hemma med tjejorna!
Fint täcke! vart har du köpte det?

Svar: Jag har köpt det av Therese.. Men vet du på Hööks finns det massor med fina billiga täcken. Även fleece tror jag. Fattar inte att jag lagt 5-600:- på täcken när det finns för under 200:- där!
Zara Winkler

2014-02-03 @ 07:48:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: