Artemissil Gundog

2014-02-04
08:24:00

Hoppas verkligen inte
Hoppas verkligen inte det är tysta löp? Braith har ju sniffat på Magda en längre tid fast inte mer än lite sniff sniff, nu är det sniff på Pejla också. Zäta luktade en del på Pejla igår och även Rakel som kom igår sniffar på Pejla så fort hon går förbi - Modigt säger jag till det dock! hehe. Bägge är lite svulna över vulvan så jag duttar med papper efter varje rastning.. 
 
Jag hoppas innerlikt att det inte är tyst löp. Molly hade ju det och det gick väl ann när man bara hade tikar hemma. Men med en hane i flocken känns det sådär.. Molly var 3-4år när hon hade sitt första tysta löp och sedan hade hon det resten av livet, hon var 10,5år när jag tog bort henne. 
 
 
Och ja, Rakel är här! Hon togs emot med "öppna armar"... eller läs, lysande ögon och kritvita sylvassa tänder
 
Hon och Braith är ju döpolare. Men eftersom jag ofta passar hundar så är lek förbjudet inomhus. Ja lite lätt och försiktigt går bra, men inget springa runt och vara hysterisk.  Vilket inte Rakel riktigt förstår. magda låtsas om som att hon inte finns. Rakel går över henne eller står över henne, duttar på henne med tassen. Magda igorerar.. Braith vill gärna leka, så honom håller jag faktiskt undan nu i början så att hon lär sig. Och ja, på bilden så ser ni ju hur Pejla reagerar ;) 
Det är så väldigt viktigt med energin och approachen hos den nya hunden. Utomhus och hos andra skulle Pejla aldrig vara så. Men hemma hos oss måste hunden tagga ner och visa respekt. För att få respekt måste man ge respekt. 
Magda är ju konflikträdd och kör ju med "ser inte finns inte" medans Braith älskar alla! 
 
 

Kommentar:
#1: Maria

Gästvänlig tjej, din Pejla:)

Svar: Jajemen ;) hihi
Zara Winkler

2014-02-04 @ 16:17:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: