Artemissil Gundog

2014-04-05
08:59:00

Fredag, härliga soliga fredag
Igår var det småskolan för Braith ute på Lidingö. Det är så himla kul, det är en perfekt blanding av passivitet och aktivitet. Ingela ser verkligen alla ekipagen både hund och förare. Och det är precis det jag behöver. Braith är väldigt lugn i sin passivitet men så fort det ska till att bli hans tur så ser det ut som att han ska explodera, det kan bli farligt -  och kan i framtiden ge startpip. Så det är i grevens tid jag måste jobba på det här. Jag har i ärlighetens namn inte ett det själv, förutom när han får "sida" kommandot. Men igår var det tydligt. Han är stadig och tyst, men stel som en pinne! Min tur min tur min tur! Skicka mig nuuuuuuuuuuuuuuu! 

Inte en bild från igår, men man kan ju riktigt se hur han laddar och spänner sig.. 
 
 
Men det ska bli roligt att ha något att jobba på faktiskt. Han får mycket beröm för hans trevliga avlämningar, öronen bakåt och bjuder mig apporten, vad han pysslar med efter det vet ni ju redan ;) Hopphopphopphopp
 
 

Väl hemma tog jag med mig hela flocken ut till sandgropen för lite fysträning. En dummy fick följa med ut. Minnesmarkeringar - långa! blev det igår.
Det gick så bra så jag tänkte ju att jag skulle filma och skryta lite över Pejla, och så pajar Magda slutet.. Suck.. Hon måste sett när jag plocka fram fånen "nu har morsan inte koll"  Men innan det, så var det ju snyggt hehe.   (Bilden blir så tråkigt liten när man lägger in den i youtube när man filmat med fånen.. Men ni ser ju lite.)
 
 
 Snopet sa Pejla
 
 

Kommentarer:
#1: Maria

Magda är smart hon! Varför springa hela den jobbiga vägen själv när man bara kan plocka dummyn när någon annan gjort det jobbiga? ;)

Svar: Haha ja kanske lite för smart...
Zara Winkler

2014-04-05 @ 10:01:30
#2: Jenny

Haha, håller med - smart av Magda, snopet för Pejla.. Bra träning för Ingela!!

Svar: :)
Zara Winkler

2014-04-05 @ 19:17:37
#3: Marika

Absolut ä l sk a r bilden på snopna Pejla :-)

Svar: Ja nog ser hon snopen ut minst sagt ☺️
Zara Winkler

2014-04-08 @ 22:34:54
#4: Marika

Kände igen mig lite i det där med att man nöjer sig med att hunden är tyst, men att den ofta eg har en aktivitetsnivå som är sååå nära att kunna gå över i pip...

Svar: Ja, man måste lära sig se dom små signalerna, innan det är försent. Och med Braith är det just _små_ signaler.. Luring där :)
Zara Winkler

2014-04-08 @ 22:36:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: