Artemissil Gundog

2013-05-02
13:20:00

Torsdag
 
Idag blev det lite miljöträning. Husse skjutsade in oss till Rudan i Handen. Där finns det en del bra slingor att gå.  Det var visst fler än jag som hade samma tanke. Hela Handens skolklasser verkade också vara där. Så vi
sick-sackade lite mellan slingorna för att inte krocka med dom. Ibland stannade det barn och frågade om dom fick klappa och det är självklart att dom får när dom är duktiga att fråga innan. Braith var också duktig och "frågade" innan han gick fram.
 
Vi gick en rätt kort runda runt 3-4km kanske bara men jag kom på att jag skulle passa på att gå till våran lokala veterinär för att väga Braith.
 
På väg tillbaka mot pendeltåget så passade jag på att att studera Braith när vi gick ut på bryggorna som svajade, galler trappor, långa hala trappor, automatiska dörrar som flög upp osv och grabben är sten cool och ryker inte på ögonbryna för mycket. Ramlar han så reser han på sig, skakar och gör om gör rätt. 
 
 
 
Tyvärr och konstigt nog var veterinären stängd så jag kunde inte väga honom!
 
 
När vi kom hem så var det pilatesbollträning med Pejla, nu håller jag knappt i bollen annat än med fötterna. Jag sitter ner på golvet och klämmer om bollen med fötterna, när hon får tillräckligt bra balans så bollen står still så puttar jag på bollen igen för att hennes muskler ska få jobba.
Hon har simmat 3 dagar i rad och det är poppis. När vi parkerar bilen vid Öran så rullar nästan ögonen på henne och Magda. Och är husse med så är ju livet i topp, Husse = boll-lek
 
 
Braithman trött efter dagens äventyr!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Marie

Hej. Du brukar låta Pejla dra lite. Vad är det då hon får dra och hur långa stunder. Ska börja låta min rottis kille få smått börja dra nu men har du något tips på vad man kan börja med?
Gillar din blogg mycket.. Får själv så mycket insperation av dej

2013-05-02 @ 19:35:16
#2: Zara

Hej Marie! Kätting är toppen att använda, dom är billiga och finns i olika tyngder på Biltema.
Börja med ca 10% av hans vikt och börja med kortare stunder kanske 15 minuter och sedan ökar för varje vecka, tyngd ökar du allt eftersom (jag ökar var 3e vecka med 5%)

Beroende på vad du är ute efter så kan du lägga in intervaller, jag har pauser emellan på ca 1minut (var 5-10e minut beroende på hur lång sträckan är) Det är under pausen hunden bygger muskler.

Kul att du får inspiration ! =)


Mvh Zara

2013-05-03 @ 07:05:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: