Artemissil Gundog

2013-05-29
08:50:00

En vanlig tisdag
Igår så gick vi upp och ner för berg och sten, det gäller att lyfta ordentligt på fötterna
 
 
Här är Zäta uppe och poserar!
 
Vid lunchtid så åkte jag och mina hundar med Lena till Tumba för att kolla in en liten skogssjö där hon ska ha vattenapporterings kurs
 
Här är det Braithman som poserar
 
Vi hjälptes åt att finslipa lite på Jerka som Lena ska starta på unghundderbyt. Han är jätte duktig arbetsmässigt men behöver jobba lite "kring fötterna"
Med Pejla och Pirat så gjorde vi två vatten dirigeringar var. Helt dolda. Och det roliga är att det var ungefär som att dom  fatta vad vi sa, "där borta vid det trädet" dom är kloka våra fina fina P hundar
 
Jag skulle filma Pirat när han fick ett linjetag till ett vält träd på vattnet. Braithman simmar ju inte efter så långt ut så han kunde ju vara med och vara lös, han roade sig duktigt på egen hand. Hunden som sitter och piper, det är Magda..
Jag fick stänga av filmen, och så klart, precis när jag gjort det så kommer Pirat ut med dummyn.. hehe Pejla hade jag gömt undan så hon inte skulle fuska. Det gick väldigt väldigt bra. 
 
(Filmen är rätt ointressant, men ni ser ju hur långt borta trädet är, det roliga med filmen är nog egentligen mitt skratt ;))
 
 
 
På eftermiddagen när jag var hemma så var det film dags, Keiths Matthews film "Retriever traning - Guru Style"
Pejla och Braith kollade lika intresserat som jag då det visslades och sköts på filmen! haha Nu är dom fullfjädrade Champinjoner ;)
 
 
Pejla gav upp efter ett tag (hon kanske inte kan engelska så bra?) och Braith låg troget kvar vid min sida..
 
 
På kvällspromenaden så fick Magda visa "syskonen" sin smidighet
 
 
 
 
 Det var allt för idag, nu ska jag jag sova efter natten jobb, snart dags för jobb igen!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: