Artemissil Gundog

2013-02-27
08:52:14

Markerings funderingar!
Igår var jag ute med alla jycksen och hade några dummysar med. Pejla fortsätter att dubbelmarkera dåligt.. Hon känns lite flummig och hon bara springer runt.
Minnesmarkeringar fixar hon ju jätte fint, och använder jag dirigerings kommandot på sista markeringen så går det ju bättre.. Varför? JO för att då är hon trygg med att jag "finns med henne". Eller så är det helt enkelt något som jag gör fel? Jag kanske riktar in henne för dåligt? 
 
Men när hon flamsar omkring där ute, så tar jag in henne och så får Magda ta den ist. Så gör jag om till Pejla. Men självklart tar jag inte in Pejla direkt, hon får givetvis en ärlig chans. Jag har lärt mig mycket efter att jag "överdirigerade henne" jag ska ge tusan i att lägga mig i markeringarna! 
 
Hur kan man åtgärda det här då? Jo, jag ska backa. Enkel till höger, enkel till vänster och sedan dubbel på samma ställen.. och kanske börja gå kurser igen *s*
 
Kan också vara så att detta fixar sig själv. Löptikar är lite speciella faktiskt. Sen är det tur att jag har Magda till hjälp också. Även Pejla måste "kamma till sig" ibland. 
 
 
Magda mitt lilla as fortsätter att prestera (det som krävs av henne) fick en tanke att kanske sätta igång henne igen och kanske låta Kenny gå B/C prov med henne. Men nä, fan.. Man vet aldrig om hon är tyst eller inte, och det är SÅ drygt när hon är super duktig och så förstör hon passiviteten..
 

 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: