Artemissil Gundog

2013-12-06
13:06:00

Aktivering
 
Allra först så fixade jag godiset, fläskfilé från en middag i veckan
 
Sedan tog jag med mig Pejla och Braith ut för lite träning, vi började i en lekplats. Braith ser helt skum ut på bilderna.. Typ som "bad hair day, fast bad face day" haha
 
klättra upp för konstig trappa
 
 genom en ståltunnel
 
och hoppa upp på olika gungor
 
"får vi godis nu?"
 
 
Sedan knalla vi bort till Hanvedens IP för lite apportering, dom har en  fotbollsplan 100x60m (jag ska aldrig mer gissa meter, för innan jag kolla upp hur lång den var kunde jag svurit på att den var ca 70m lång!), fotbollsplaner är iallafall väldigt smidiga.
 
 
Jag la en dummy i ena hörnet direkt (nr1) och sedan knalla vi bort till hörn nr2 och sedan till hörn nr3, när vi stod i hörn nr4 så kastade jag en markering över löpbanan ut till högt gräs
 
Sedan tog jag Braith och skickade till hörn nr1, spikrak linje. Jag blev faktiskt förvånad eftersom att dummyn inte syntes samt att han inte sprungit på sånna avstånd innan.
Efter den var inne så skickade jag honom till hörn nr3. När den dummyn var inne så skickade jag honom på markeringen.
 
Sedan satt jag ner honom, tog fram Pejla.
Skickade henne till hörn nr1 som nu var tomt, blåste stopp och kastade en boll emot henne, här tog hon några steg mot bollen, (hon tog nog den som ett belöningskast) Jag sa tydligt nej och blåste stopp igen, och sedan skickade jag henne till hörn nr2 med ett höger! Och hon tog det direkt! När hon kom in med dummyn så fick hon hämta bollmarkeringen.
Sedan skickade sedan henne till Braiths markeringsområde, som också var tomt. Blåste stopp, kastade bollen till höger om mig, blåste sedan närsök till henne. Och när jag var nöjd så blåste jag stopp igen, och skulle vinkla höger - det gick inte. Stopp igen - höger! Då sprang hon över löpbanan till ett annat område på höger sida. Hon trodde nog att bollen var förbjuden, hon kollade hela tiden på bollen.. Ok tänk tänk tänk. Jag blåste stopp igen och sa ist henne markeringskommando och då drog hon i väg och hämtade bollen! Sedär..
 
Kastade sedan ut en minidummys i Braiths markeringsområde, och sedan ställde jag en vanliga dummy i hörn nr4 av fotbollsplanen.
Tog med mig hundarna till hörn nr1.
Skickade Braith till hörn nr4 till den stora dummyn. Och sedan skickade jag Pejla förbi hörn nr4 till markeringsområdet där minidummyn låg.
 
Tipptopp!
 
 
 
Sedan tog vi bara en promenad där dom mest fick leka, men jag kastade några minnesmarkeringar under promenadens gång då och då. 
 
Kom hem och lämnade in ungdomarna och hämtade ut di äldre, Magda och Zäta. Gick till skogs och dom fick äta upp resten av köttet och jäklar så dom busa, dom har alltid så kul ihop
 
 
 Sedan kom den utlovade snön
 
 
Imorgon jobbar jag dagpass (usch!) och på söndag eftermiddag hittar ni bl.a mig och Jenny i ssrk montern på stockholms hundmässa i Älvsjö. Vi ses väl ? =) 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Bra träning! Så där vill jag också köra! Vilka upplägg du kommer på :) Härligt med M och Z! Hörs imorgon om söndag!

2013-12-06 @ 23:59:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: