Artemissil Gundog

2012-11-27
10:18:15

Mest motion just nu
Gormorgon mina vänner!
 
Reg och rusk ute, med tre hundar så blir det rätt sktigt och grusigt inne. Tur man älskar dom ;) Men ibland så önskar jag att jag tog tag i saken och gjorde ett hundrum.. Men men det är som det är.
 
Skulle ha tränat igår, men jag orkarde verkligen inte. Har varit bortrest i helgen och hundarna har haft hundvakt. Missade en andjakt också. DET var trist..
 
Jag tränar mindre och mindre tycker jag, ändå tycker jag att Pejla utvecklas mer och mer. Hehe. 
Jag tränar ju saker man kan lägga in i vardagen varje dag, Pejla går ju aldrig i koppel i stort och fotgåendet tränat aktivt, plocka upp saker, position och pipan. Det tränas varje dag.
Magdas vardag består mest av att vara servic-hund hemma, hon hämtar saker vi ber om och  har en del uppgifter. 
 
Vi motionerar mest nu, igår var vi ute i ösregnet och cyklade 5km. Inte så långt kanske, med vi varierade tempot och det ger mycket för Magda.  Hon hatar f.ö att cykla.. Otippat? 
Nu när det regnat mycket, är det perfekt att gå upp till Öran och göra bollsök i sumpmarken, det ger fina muskler.  När snön kommer sen så blir dom draghundar! Dom drar runt på Nea i elljusspåret. Pejla älskar det. Magda gör det mest för att hon måste ;)
 
Nu kan väl snön komma? =)
 
 
 
Och det bästa av allt är att det är dom som får hämta pulkan när man åkt ner för en backe!
 
 

Kommentarer:
#1: Annika

ja eller hur!! nu får snön komma! lite ljusare nu tack!
underbart liv dom har din tjejer.!

2012-11-27 @ 12:57:33
#2: Annika

ja eller hur!! nu får snön komma! lite ljusare nu tack!
underbart liv dom har din tjejer.!

2012-11-27 @ 12:57:34
#3: Anette

Härliga bilder.

2012-11-27 @ 22:38:11
#4: Annica

Lucas fick premiärdra min brorsdotter igår. Han har nog samma inställning som Magda, han gör det men mest för att han måste. :) Men det är bra motion så det fortsätter vi nog med. JAG tyckte att det var superkul. :D

2012-12-09 @ 19:29:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: