Artemissil Gundog

2013-06-24
14:06:09

Braithman får också träna!
 
Tränade lite med Braith idag. Fotgående tycker han inte är jätte kul, han hamnar lätt bakom och ser omotiverad ut, så jag tänkte att jag ska lägga in lite störningar, så kanske han tycker det är roligare!
 
 
(och ja, avlämningen i filmen.. haha det är svårt när jag filmar att hinna med!)
 
Jag har inte lärt honom stagan eller fotgående i själva apporteringen, utan jag har tränat stanna och sidan i olika miljöer och sammanhang, vilket gör att jag nu när det är "befäst" kan blanda in apporter.... och då funkar det. Apporteringen blir lugn och sansad och enbart positiv utan att jag måste hålla i honom.
 
När byggstenarna är på plats, det är först då man kan börja bygga! 
 
 
 
Jag tränade också sitt stanna kvar, började med att han såg mig när jag gick i från honom. Kallade in honom ibland och ibland så gick jag tillbaka till honom och belöna där. När jag gjort det några gånger så började jag försvinna bakom träd eller buskar. Det är svårt och jobbigt för honom när han inte ser mig, så vi tar det lugnt och jag är bara borta någon sekund så att han inte ska misslyckas! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: