Artemissil Gundog

2015-03-11
12:26:09

Sol i sinnet
Tjatja Bloggen... Som min dotter alltid säger i sin videoblogg....
 
 

Igår åkte jag ner till LenaA i Sorunda, otroligt härligt väder när man kom lite i lä från blåsten. Vi började med Bean, skottapportsträning. Hon skulle följa bågen på länge och längre avstånd, någon miss här och där men det utnyttjade jag sedan med att få ett till skott eller en ny apport på samma ställe som sedan användes till en dirigering. 
Gjorde några linjer som både jag och Lena lagt ut och där Lena stod "i vägen som störning". Kände mig väldigt nöjd faktiskt, bara nöta på.
Sedan sattes hon in i bilen medans vi la ut en sök till henne och Pirat. 14 apporter, på ett inte jätte stort område men med mycket terrängbyten som att apporterna låg på bergshyllor eller nertrycka i diken osv. Även här, kände jag mig mycket tillfreds med Bönan. Hon gillade att klättra i bergen och tog mest dom apporterna och Pirat hämta dom längst bort. Bra samarbete.
 
Sedan gjorde vi en markeringsövning med Pejla och Pirat. Det gällde för både matten och hunden att markera *snurrigt värre* En väldigt bra övning som jag kommer göra igen, men kommer avancera i både form av terrängbyten och längre avstånd. 
Sedan lade jag ut samma sök igen till Brave och Pejla. Egentligen är det inte sök som hon behöver göra just nu, men hon tycker att det är så himla roligt så jag kunde inte låta bli :) 
 
 
Imorse åkte jag och hämtade Oban som ska vara här några dagar. Tyvärr är han lite sjuklig så det är bara tråkiga och korta koppelpromenader för honom.  Skrutten, sån otur han haft..
Åkte iallafall ut till Ågestas golfbana och promenera 20minuter, sedan åkte jag till kontoret och fixa lite. Sedan hem, städade och åt lunch. Nu har jag kafferast ;) Ska strax ut och köra ett pass med Pejla och Bean.. Hade en plan på att gå till gropen och köra lite linjer/fys, men det blåser så hemskt så får nog tänka om..
 
 
Ågesta
 

Kommentarer:
#1: Anonym

Tack för att du tar hand om Obama. Markeringsövningen får vi köra när alla är friska... 😊

2015-03-12 @ 19:08:23
#2: Märta

Vilken mysig mark du har att promenera på, blir riktigt avis! / Märta

Svar: Ja, otroligt bra marker här omkring! :)
Zara Winkler

2015-03-14 @ 17:38:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: