Artemissil Gundog

2014-10-14
14:57:41

Konsten att hitta vilse!
Promenad och träningsrunda idag på ca 1,5h.. Vilse i skogen som vanligt dessutom.. Jag fattar inte hur många gånger det ens kan vara möjligt att gå vilse samma skog?? Jaja tydligen så ska jag bli världmästare på att hitta vilse ;) Som en orienterare fast tvärtom *asg*
 
Pejla fick en hel del minnesmarkerinar med både förflyttningar och störningar. En minnesapport blev jag extra nöjd med. Avvekt från en stig (det ni, en STIG!) i skogen ut på kalhygget. Kastade i väg en boll, gick in i skogen igen och gick runt hela skogspartiet och skicka henne sedan på ett linjetag som var lätt över 150meter genom kalhygget. Hon gick spikrakt, den hade hon full koll på!
 
En annan övning var att jag smög ut en boll uppe på en sten och satte fast den i en stubbe.. Helt ovittrat. Skickade henne från ett ganska kort avståd dock, kanske bara 30 meter. La på söksignalen och lät henne jobba, hon började fint och noga men blev större och större eftersom hon inte hitta någon vittring. Började filma efter ett tag.
Jag brukar inte vissla sådär mycket och hon brukar vara nogrannare, men ändå kul att se när hon väl får vittring på bollen!
 
 

Kommentar:
#1: Annika

Alltså... det ska var du som lyckas...;o)

2014-10-15 @ 16:01:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: