Artemissil Gundog

2014-06-04
12:55:08

Sagt och gjort!
Idag tog jag ut Pejla och Braith för lite träning. Braith fick testa "klockan" med både hö/vä/ut, första gången med alla riktningar. Lite osäker på första skicket, men sen så!
Några "kompassen" linjer som var ganska korta, men tighta.
Sedan promenera vi en stund innan jag gjorde klockan igen och använde sedan samma områden till att köra "korset", kommer ni ihåg? Bygger upp en linje, skickar igen, blåser stopp och vinklar höger, reparerar sedan linjen igen, tredje skicket blir stopp igen halvvägs och sedan vänster och avslutar med att reparera linjen. 
Braith som är lik Pejla i mycket fattade även denna övning direkt, så efter jag skickat på vänster, och sedan reparerat "ut"linjen igen skulle jag ju blåsa stopp och vinkla höger. Men han fattade ju att det var dit han skulle så jag fick jobba en del med att han skulle ha dragning på "ut" igen haha...  Men nu är teckenträningen igång 👍

Pejla var koko idag och hade bomull i öronen, riktigt olydig. Hon tog inte ens åt sig när jag gick ut mot henne och såg arg ut. Prinsessan kan visst hon också! 



Kommentarer:
#1: Jenny

Koko på dig själv :) Kul att du körde korset med Braith! Duktiga! Skönt att 1:an i NKL är klar - nu kan ni träna på rrrriktigt! ;)

Svar: Eller hur! haha
Zara Winkler

2014-06-04 @ 23:26:37
#2: Linnea

Fiona-träskprinsessan!

Svar: Äsch vad säger duuuuuuuuuuu ;)
Zara Winkler

2014-06-05 @ 08:07:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: