Artemissil Gundog

2014-01-26
09:59:30

Satte på sig raggen! Modig!
Träffade Lena för träning i fredags, först med "småglinen".  Gjorde rutan och fick då in både fokus och fotgående. Braith går mycket mycket bättre utan koppel! Kommentar; Måste ta tag i hans hoppande.

Kom en lös hund springandes mot Braith när han var på väg in med en dummy. Han la in en extra växel in till mig, lämnade av dummyn och "satte på sig" raggen och sprang ut mot den andra hunden.. Jag kunde avbryta och kalla in.. Men jag funderar lite på vad hans tanke var.. 


Plockade ut Pejla, Pirat och Brave. Värmde upp med markeringar. Pejla spika varenda en! 
Gjorde sedan några dirigeringar,  tyvärr så kom vi fel, så det var en liten upphöjning i mitten så det var svårt att se när dom var i höjd med målen, svårt att se när man skulle blåsa stopp. Pejla var seg på stoppen med tog mina direktiv bra! Fantastiska hund!  

För många är hon inte perfekt, för många har hon massa fel och brister. För mig.. Jag kan inte förklara med ord hur fantastisk hon är, för mig! 



Idag är det träff med "småglins gänget" vi är bara 3 som kommer men det ska bli kul att ses! 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: