Artemissil Gundog

2014-01-15
08:28:00

Funderingar, tråkträning?
Var ute och tränade en sväng med Braith igår eftermiddag, bara han. Jag märker stor skillnad på honom när vi tränar ensama. Tvärtemot hur alla andra har det! Han verkar tycka att det är tråkigt. Han har inte alls samma intensitet när vi är ensama. Jag har lagt märket till det förut, fast kanske inte tänkt så mycket på det.
 
Det räcker med att jag själv har en till hund med. Det verkar vara konkurrensen har går igång på. Ju fler hundar, desto mer action. 
 
Så frågan är... Tränar jag fel när jag är ensam? Tråkträning? För långa pass? Ska jag ens lägga ner energi och bry mig om detta? 
 
 
Han gjorde iallafall det jag bad honom om.. B.la linjetag på plogad väg, jag hade lagt ut tre stycken med rätt långa mellanrum så avståndet blev längre och längre utan att jag backade.
Innan han skulle hämta den första så kastade jag upp en apport i skogen. När dirigeringarna på stigen var inne så gick vi vidare och han skulle sedan skickas på dirren i skogen, här skulle han först följa vägen för att sedan vika av från den i böj och sedan vidare upp i skogen bra träning på att följa mitt UT och inte vägen han springer på. 
 

Jag måste titta mer på honom när jag skickar, han är väldigt lätt att läsa om jag bara tänker till lite! 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: