Artemissil Gundog

2014-12-02
08:50:12

Reparera.
Teckenträningen fortsätter med Bönan! Nu är det inte så att jag tränar långa pass, men kanske 10minuter/dag (är tanken)

Höger/vänster igår igen och det var toppen att det var lite frost på backen då visste jag vart jag skulle sätta henne så hon kom rakt i linjen. Lade till ett 3dje tecken igår, ut/bakåt. Kul att hon hajar, nu är det dags att ta ut avståden och det är ofta inte avståndet till apporten som är svår utan avstånden mellan föraren och hunden! Om man blåser stopp mitt på linjen är det alltid bra (när hunden är under uppbyggnad) att reparera linjen efter dvs ett skick till där hunden bara springer rakt ut. 
 
En nackdel med frost är också att man ser hur snett man har gått.. haha.. Här gjorde jag 3 skick till samma ställe, först där ifrån där kortet är taget, jag satte ner henne och gick ifrån henne skickade ut/bakåt. Backade ett gäng meter, skickade igen och blåste stopp på lämpligt avstånd och tryckte på "ut" och sedan backade vi ytterligare en massa meter och skickade på ett vanligt linjetag.
Nu låg inte apporterna på samma ställe inne i skogen, men eftersom Bönan kan få för sig att byta lite så har jag dom en ganska bra bit i från varann för att unvika att hon tittar.. Helst vill jag se upptagen så jag kan lägga på inkallningen direkt.. 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: