Artemissil Gundog

2014-12-03
07:34:00

Mörkret
Godmorgon i mörkret, jag är lite kluven. Jag gillar inte att det är så mörkt att jag måste ha pannlampa för att leta hundbajs på morgonrastningen. Dock så älskar jag att sitta i mörkret framför datan med mitt kaffe :) 
 
Igår så kunde man se hur det blev mörkare och mörkare framför ögonen. Träffade upp Maria och Marie i Haninge för lite hundträning.
Körde Pejla i första släppet och hon gick riktigt bra. Sista dirren blev det en del blås på men hon lydde fint. När jag sedan tog ut Bean och Marie sin unge hund så hade bägge "ungdomarna" laddad i bilen. Bean var som en liten vessla och övermarkerade så det stod härliga till! Så det blev lite "puppytraning" och det var väldigt intressant att se vilken skillnad det sedan blev sen, kul!
Jag fick avvika för jag skulle hämta Nea från skolan, men på väg till bilen så var jag tvungen att testa ett litet närsök med Bönan. Första gången dolt.. Och jorå, träningen har givit resultat kul. Nu är det dags att ta ut avstånden mellan mig och henne. Av erfarenhet blir det så att ju länge man står i från hunden desto större söker hunden.. När jag var hemma i VH var det kolsvart redan ute. Fort går det. 
 
Idag blir det träning igen med Maria som ju har Messi (brorsan) och så ska jag få träffa ännu en bror till Bean, Zäta heter han med matte Ulrika. Skoj! 
 
 
Nu vill vi ha lite snö dock, så det blir lite ljuare och torrt!
 

Kommentar:
#1: Annika

Härligt med träning i dagsljus! Håller med dig nu får det komma lite snö! Duktiga ni är.

//Annika

2014-12-03 @ 08:22:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: