Artemissil Gundog

2014-12-01
07:52:24

hundträning, hetsätning och älgjakt
Godmorgon.
 
Helgen har bestått i en hel del ätande, slappande och hundtränande ihop med Jenny m.fl. 
Jenny kom hem till mig lagom bakis och skakiks på lördagen strax innan lunch, jag hade passat Oban för hon hade varit på horse show och "galej" 
Oban älskar att vara hos oss, han älskar Nea och alla leksaker och och och och allt! Däremot hatar han hundrummet... Han fattar inte alls att han ska behöva sitta där som ett jäkla djur..
 
Hela 20minuter fick dom vara där inne medans jag skurade golvet... Då är man inte poppis..
 
Efter städningen så gick vi ut i den underbara solen (!) vi gick till hanveden och sprang i grusgropen, där hade dom slängt ut lite skrap från ishallen. Oban blev helt tokig och jag tror jag blev förlåten för den psykiska misshandeln jag nyss hade tvingat honom att utstå. 
 
Oban och Bean! 
 
Ja när vi kom hem dök Jenny upp, medans hos käka bakis mat duschade jag och sedan gick vi ut och tränande lite. Kompassen och närsök. Pejla får en guldstjärna för fint närsök. Sedan kom Cattis för promenad och rätt var det var så blev vi jagade av två väldigt otrevliga älgar, det var bäcksvart så vi såg bara skuggor. Förstår ni hur otäck det var när man helt plötsligt kollade upp och ser att något svart helt plötsligt rör sig mot en i rasande fart?! Hua.. 
Jaja sedan åkte vi hem till Jenny, käkade massa god mat och drack fanta! 
 
Söndag upp i tid och sedan åkte vi ut och mötte upp Linnea, Malin, Åke och Gunilla för A-provsträning. Vi delade upp oss i två grupper där tre var funkisar först och tre var startande. 
Pejla var duktig och väl i hand, dock lite oroväckande störd av den falska vittringen. Men det är därför vi tränar..
Efter tog vi en liten promenad, Jenny, Linnea och jag., Då körde jag lite höger/vänster/närsök med Bean som suttit och laddad i bilen i flera timmar :) 
Vi åkte sedan och käka lunch och när jag kom hem bokstavligt dog jag på soffan (efter jag ätit chips och dipp.. såklart!) 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Haha, härlig beskrivning av helgen! Tack för hjälpen med Obama. Guld värt! #feeder

2014-12-01 @ 19:49:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: