Artemissil Gundog

2014-04-08
07:52:00

Update!
Igår morse var jag så jäkla trött så jag gick faktiskt och la mig och vila efter jag skickat i väg Nea till skolan.. Jag jobbade natt ihelgen och innan lördagens jobb hade vi grillkväll nere i garaget (ja i garaget!) och när jag kom hem på söndagmorgonen så åkte jag och Kenny i väg till Barkaby för hundträning. Träningen gick hyfsat, Pejla är inte i form och är inte super fokuserad, här måste jag läsa henne bättre för att veta hur/vad hon tänker. Väldigt bra mark i en kohage, mycket ojämn terräng. Började med dubbelmarkeringar på linje bakom och framför kullar. Som hon spika efter omkast.. Vi band ihop dom med två enkla först, hon missa den bakre och fick omkast, sedan sattes den ihop till en dubbel, tittade bort och fick omkast på bägge och då spika hon dom.. Virrpanna! Kan man få omkast på Wt också?? ;) 
 

Sedan var det lite mer markerigar på olika ställen, och som sagt. Hon är inte riktigt sig lik.
 
Fick ett bra avslut dock! 
 
Kenny gick ut och skulle kasta en enkelmarkering på andra sidan ett staket, innan Pejla skulle plocka in den så vände jag mig om, och Jenny skulle plocka in en dold apport som låg till vänster bland massa stenar och mossa.. Ganska nära i linje. 
Jag får trycka på Pejla med ett ut för att hon skulle längre bak för att få in markeringen som hon efter mitt kommando hittar direkt. 
Sedan bytte vi.
Här gör Kenny missen att kasta markeringen i en risbuske till vänster - alltså svinnära dirigeringen som hon nu skulle ta in. Här hade jag hjälp av staketet och jag är riktigt nöjd med Pejla, det var inga 20p wt-mässigt men med tanke på att markeringen kom så jäkla nära så gick det faktiskt bra och jag är väldigt nöjd. 
 
Bild lånad från Malin! 
 
 
Gick sedan till bilen och hämta Braith och Magda, Jenny var funkis åt oss. Braith var ingen höjdare markeringmässigt han heller, han övermarkerade duktigt!
Efter lite uppvärmning så gick vi bort till staketet igen, först fick han en lång bakom staketet och sedan en kort framför. Omkast på den framför. Sedan backa jag och vi gjorde om bägge markerngarna igen och då var det nästintill spik. Då var jag nöjd.
 
Jag har kommit underfunn med att jag måste tänka mer nu i hans träning. Så jag måste ha en plan och hålla den - Vad är viktigt?
- vara koncekvent 
- Fokus! 
 
Sedan hem och käka en snabbis och sedan vidare till garaget igen för städning från grillkvällen och hjälpa Kenny lasta lastbilen som grabbarna skulle ha till måndagensjobb.
 
kl 21.15 sov jag..
 
 
Så ni förstår att jag gick som en zombi igår, måndag. 
 
Hundarna fick en kortis, ynka 2,5km bara men det tog 1h att gå, massa lek och hoppa upp på stanar och balansera på stubbar.
 
På eftermiddagen så tog jag en kort cykeltur med Pejla och Braith 5,5km. Det duggregnade och Braith var lite låg, han sprang och kisa så jag tyckte det räckte så. Han åt inte ens upp sin mat på kvällen.  Så han var lite trött igår han med, han snarka som en hel karl på kvällen. Gulle
 
Inte en bild från igår, men det såg väl ut typ såhär *s*
 
 
 
 
 
 
 
Hehe det har ju gått runt en artikel på FB...
 
Vad är det hunden glufsar i sig?
 
 

Kommentar:
#1: Marika

Vad menas med övermarkera? Att han går för långt ut?

Svar: Precis :)
Zara Winkler

2014-04-08 @ 22:39:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: