Artemissil Gundog

2014-04-01
10:34:28

Repris
Jag är extremt dåligt på att träna när jag är ensam, svårt att få ändan ur så att säga. Och när jag väl tar mig för, så slarvar jag välsigt mycket. Jag tycker nog också att hundarna preseterar bättre när det är andra i närheten - kanske för att jag är mer nogrann då..
 
Jag satt och kolla igenom foton och filmer på hundarna. Och jag hittade två videos på Braith som jag säkert visat tidigare, men eftersom jag inte har nåt nytt att visa så kan jag göra en repris ;) Han är mella 10-12 mån på filmerna (säger mappen dom låg i) 
 
 Man ser i pricip ingenting. Men med denna video vill jag visa hans otroliga uthållighet för hans ringa ålder. I slutet av filmen så ser ni att det är en mini dummy han letade efter i högt gräs. Avstånd? Ingen aning.... hehe 
 
 
 och med denna video vill jag visa han nogrannhet! Jag vill också säga igen att jag tycker det är bättre att lära ungahundar söka nogrannt i backen först! 
 
 
Han är väldigt duktig på signaler överlag. Det ligger liksom i hans natur, det jag har gjort är egentligen att bara förstärka det. På dessa filmer är han 16veckor
 
 
 
Jag är väldigt nöjd med honom, hans naturliga följsamhet och vilja att vara tillags. Vi jobbar på våran relation dagligen. Det är ingen hemlighet att det varit lite si och så med den under det här året. Han är en förarvek hund och det skär sig ibland. Jag har en ganska tuff approach och jag har fått/håller på att försöka anpassa mig efter hund. En skicklig förare kan det - och jag vill bli en sån, en skicklig förare. 
 
 
 
 
 
Men ibland räcker det inte med att ha en bra relation.. När Pejla är skendräktig så tackar hon för skjutsen  - it´s my way or the highway / yours truly the one and only Princess P
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Du är en skicklig förare! Och du ska vara mer än nöjd med Braith!! Skendräktigheten vete tusan dock.. :P

Svar: Haha tror nästa hund för bli en robot ;P
Zara Winkler

2014-04-01 @ 22:48:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: