Artemissil Gundog

2013-03-26
11:33:00

Braith 16 veckor
Braith 16veckor idag. Jag gör inte alls så mycket med honom, jag håller mitt löfte till mig själv om att låta honom vara en valp. Men vissa saker ingår ju i vardagen och det kan man ta till vara på. Eftersom han varit väldigt hoppig så har jag försökt få honom att vara lugn vid min sida när han ska få godis, och då har jag höjt min hand (stopp handen) och samma hand använder när jag ska fota hundarna vilket jag ofta gör ;), alltså höjer handen och säger stanna. Puttar lite försiktigt tillbaka om han gått i väg. I början gick det ju inte alls, men allt eftersom blev han ju lugnare.
Han har fram tills för någon dag sedan fått slänga sig på maten, men även där har jag börjar att lugan ner honom för att kunna träna på hans varsågod, så jag har använt stanna och stopp handen även där. Eller när kopplet tas av utomhus, då ska han vara lugn innan han får ett "Braith fri"
 
Hans namn, är jätte viktigt. Det ska alltid vara super positivt, jag använder aldrig namnet negativt på en liten/unghund (nåja försöker)
Och jag kallar aldrig in en valp om jag inte vet att jag lyckas, därför är det sällan jag ex använder visselpipa, den ska alltid alltid alltid lyssnas  typ - nä nu jävlar tar jag fram pipan
 
När man kommit en bit på vägen kan man lägga in störningar.. Här kallar jag in honom i lek
 
 
 
 
 
 
 
 Här stannar jag honom (nu får han ju hjälp av att Magda och Zäta också stannade, hade dom gått vidare hande säkert han också gjort det.)
 
 
 
Och hallå! Han har ju blitt värsta stora killen! Tappat två tänder!
 
 
 
Jag har tränat lite lite avlämningar, med saker han burit på.. Vilket resulterade till att idag, kom han fram och ville lämna av en gigantisk bajskorv.. Ehh tack? 
 
 
 Så jäkla gulli är han! Skit hund
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Gosegris!! Blir inte ett dugg valpsjuk..

Bra jobbat! Ska bli roligt att följa er!

2013-03-27 @ 22:08:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: