Artemissil Gundog

2013-03-18
12:24:41

18 Mars
Igår fick vi till en jäkligt bra träning. Vi åkte till Sorunda och tränade med Lena,Annika och Cattis. Pejla fixar "enkel" markeringarna, men så fort en dubbel var med i bilden så gick det bara inte.. Funderade..
 
Lenas man Roger var med, han hade gevär och sköt åt oss, perfa! Jag bad honom bara skjuta på ena markeringen och kasta vanligt på den andra, och då var det inga problem?  Jag tror att eftersom det bara var skott på ena bara blev det två olika uppgifter och hon kunde koncentrera sig bättre eftersom hon kunde fokusera helt på den hon letade efter eftersom dom  var olika.
 
Hon var duktig på dina dirigeringar iaf ;)
 
 
Annika och jag stannde kvar och bytte område när dom andra tunnisarna åkt hem ;) Vi bytte terräng och gjorde det riktigt svårt för Pejla och Zingo. Men jäklart vad bra det gick! Hon fixade hyfsat dolda dubbelmarkeringar på långt håll i riktigt svår terräng bland taggbuskar och annat.. Kanske var det också så att eftersom dom blev så svåra, var hon tvungen att jobba ordentligt? Vem vet!
 
Jag avslutade med två saker 1,att lägga ut två dirigeringar på linje, dolt. En långt bak i ett buskage, och en lite närmare bakom ett träd med massa bråte. Zingo tog det första, nu skulle jag då få Pejla attt springa helt förbi Zingos område mot ett dolt område bakom.. Inga problem! 

2, Zingo hade fått svåra markeringar uppe på ett berg, där hade jag smugit upp två apporter till som hundarna skulle ta in. Det blev som minnesmarkeringar för dom bägge och, ja nemas problemas! 
 
 
Men dubbelmarkeringar på plan mark är tydligen väldigt svårt!!
 
 
 

På kvällen fick Pejla av någon komstig anledning vattensvans. Varför vet jag inte men men så är det. Så denna vecka är det vila för henne.
 
Vi tog bara en kort prommis uppe i "våran" skog
 
 
 
Min stora pojke, imorgon 15veckor
 
liten pojke som knappt syns där uppe ;) Modig är han!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: