Artemissil Gundog

2013-06-30
09:29:26

Kennelträff - Searover
Var det igår, i Västerås tror jag? hehe 
Cattis kom hit och bytte bil så vi tog våran, för alla hundarna skulle följa med. Vi var på ett jätte trevligt ställe! Vilken natur och jätte mysig resturang och trevlig personal, tummen upp för http://www.kungsbyn.se/
 
Vi tog ut Pejla och Coffey, vi delades in olika grupper allihopa med instruktörer och funkisar på alla stationer, där man fick träna och jobba igenom hundarna ca 1h på varje station. Det var högtgräs på de flesta stationer och väldigt svårjobbat. Många fick nog en tanke ställare på vad man behöver träna på. Men jag såg också en och annan hund som verkligen levererade och var super duktiga! Även många på väg dit!
 
Dags för lunch går jag tillbaka till bilen och ser Cattis stå där en aningens lätt uppröd. "Har du varit i bilen??" 
"Va nej" sa jag vadå? 
"Braith var utanför bilen när jag kom, och buren stäng!"
 
Jösses amalia och vi började direkt spåna om vad som har hänt, VEM som  har gjort så?
Men sen.. Vi har ju nät mellan skuffen och baksätet, och han måste ha trängt sig igenom där och sedan ut genom bilfönstret! Förstår ni hur farligt det hade kunnat gå? Jösses. 
Han har aldrig gjort så innan.. Men tydligen hade han just igår fått akut diarre och bajat på filtarna därbak, han ville la rymma. Magda stackars hon sagt upptryckt i ett hörn! haha
 
Tokiga unge!
 
 
Efterlunch så åkte vi en bit för dom sista stationerna. Pejla min lilla skit hade ingen bra dag igår och ville inte vara med och träna, hon ville hellre käka gräs och leka med kopplet?
 
 
Så hon fick stanna i bilen och Braith fick följa med mig ut. Jag och han var funkisar och han fick massvis av skottträning!
Han reagerade positivt på första skotten och sedan brydde han sig inte alls.
Efter en hel dag i bil så hade han ju iofs lite energi men jag passade på att träna honom på att ta det lung och sitta vid min sida tills jag sa annat!
Ibland fick han hämta apporterna som någon hund missat = Glad Braith. Vilket minne han har!
 
Sen hade vi vila och kollade när dom anndra hundarna fick skottapporter i högt gräs och så här kul var det
 
Magda min lilla skit förvånade! Hon satt i bilen precis brevid en ruta där det sköts massor. Och inte ett ljud sa hon! Duktig tjej,
 
Efter dagen så tog jag ut alla mina och tränade dom lite. Då jäkla var Pejla på och var taggad till tusen? Cattis kastade markeringar till både henne och Braith. Pejla fick dirigering genom högt gräs. Och Magda fick några markeringar hon med.
 
Tack gulliga Cattis för at du stod ut med med mig igår!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: