Artemissil Gundog

2013-02-08
07:24:00

Jaha hur går det med Fabror Braithman då?
Det går jätte bra, han är en super go, trevlig och kavat liten kille. Han är cool inne och följer inte med oss runt om han inte känner för det, han kan ligga kvar,och gör vi något ointressant så går han också och lägger sig trots att kanske Pejla och Magda står och tittar på oss.
Han är självständig och egen samtidigt som att han vill vara till lags, han är uppmärksam på signaler från både oss och dom andra djuren. Pejla börjar släppa på muren och kan nu ha lite dragkamp med honom,men helt efter hennes regler. Magda är mer go och låter honom sova hos henne och dom kan leka, även katten och Braith leker och kelar.
 
Eftersom han varit dålig i magen har det varit svårt att "träna" på faktiskt allt ifrån inkallningen till "nej" men jag har fuskat lite eftersom han är väldigt människor-kär. Han vill gärna gå fram till alla han ser ute men visslar jag kommer han. "Nej" betyder tydligen godis och han blir jätte glad när jag säger det också hehe. Jag tappade lite foderkulor på marken och passade då på att blåsa närsöksignalen. 
Annars gör jag inte så mycke mer än det han måste kunna, Hans namn, nej & inkallning.
Han är duktig och kissar och bajsar ute, jag kan ränka de få gånger olycker ha hänt inne.. Jag som hört att hanar är sena? hehe jag räknar med ett bakslag, på allt ;)
 
Jag belönar också kontakt, han gör det helt naturligt, han riktigt söker ögonkontakt och det belönar jag!
 
Samspelet med andra hundar fungerar toppen. Han är rätt ointresserad utav andra hundar, men inte tillbakadragen. jag skulle säga att han ignorerar dom om dom inte "ger" honom något. Här fick han  vara med och leka med Pejla typ några sekunder ;)

Kommentarer:
#1: Jenny

Nu har jag äntligen hittat hit :)

Vad roligt att läsa om er - och om nytillskottet! Härligt med en valp! Ser fram emot att följa er!

Mvh Jenny

2013-02-10 @ 20:49:19
#2: Annika

Han är ju för goooo

2013-02-12 @ 13:41:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: