Artemissil Gundog

2013-12-04
08:51:54

Förbannad!
 
Jag följer allt som oftast Nea till och från skolan, och på morgonen strax innan 08 är det vädigt mycket barn som går och på cykel och föräldrar. En sak som slår mig är att det är en hel del hundar med.  Och det bryr jag mig inte om alls, men det är många hundar som beter sig väldigt illa! En amstaff som tok drar i kopplet, ska fram till allt och alla och ibland binder hon upp den och då står den och skäller utanför skolan. En annan mamma(?) har också en amstaff som hon åker efter, och den lägger sig platt ner på backen när hon får hundmöte, hunden ser lite obehaglig ut.
En annan mamma har två stora (!) rottisar, hon brukar hålla dom väldigt kort, men det syns att hon inte har något att sätt emot om dom drar. igår hade hon bundit upp dom utanför skolan på eftermiddagen och dom morra och skällde på alla som gick förbi??? En mor/far förälder kommer med en storpudel som också skäller som en tok, hon ska gå in på skolgården med pudeln med orkar knappt hålla i den i dens flexikoppel för att kunna gå förbi..  Matten till rottisarna kom ut precis och såg sina hundar morra, skälla och hoppa. Hoppas hon lärde sig en läxa och aldrig binder upp hundarna igen. 
 
Hundar är med på uppvisningar och avslutninga som är utomhus, jämt är det ett fler tal hundar med.
 
Jag tycker absolut man kan ha med sig hunden när man följer med till skolan, jag har det själv ibland (ej på aktiviteter och aldrig in på skolgården) . Men då ska banne mig hunden vara lugn och snäll och inte slänga sig efter folk och fä. Och dom som binder upp hundar som morrar och skäller, TÄNK om ett barn råkar ramla framför hunden? Tänk om en boll från fotbollsplanen hamnar hos hundarna, kan barnen med säkerhet gå och hämta bollen? 
 
 
Skäms på er föräldrar!  
 
Nästa gång är jag inte tyst, mitt barn ska inte riskera sin säkerhet pga hundar vid skolan. Det finns alldeles för mycket annat att oroa sig över ändå!
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Annika

Kan bara hålla med dig !! det är f..jävligt rent ut sagt.
När vi lämna och hämta Elin förut (nu går hon själv) så fick Z snällt sitta och vänta utanför Skolgården!! det är en självklarhet tycker jag. STå på dig!!

2013-12-04 @ 10:06:06

Nej, håller helt med dig! Så himla respektlöst.. Varför ens ta med hundarna då?!

Stå på dig! Någon måste ju säga ifrån..

Kram från oss..

Ps. Grattis Braith på 1 årsdagen!

Svar: Braith tackar för gratulationerna! Han ligger utslagen efter veterinärbesök (sprutan) och tok lek och demolering av leksak han köpte på affären - och såklart har han ätit grisöron... "vilken underbar födelsedag // Braith"
Zara Winkler

2013-12-04 @ 12:28:39
#3: Jenny

Bra där!! Ryt i från! Helt relevanta frågor.

Svar: arg mamma ;)
Zara Winkler

2013-12-05 @ 22:45:49
#4: Jeanette

Det är sådana människor som till slut ställer till det för oss hundägare som har ordning på våra hundar . Har en systerdotter som är van vid hundar men där en nonchalant hundägare verkligen låtit hunden skrämma henne rejält . Trist :/

Svar: Usch det är så synd om människor, ffa barn som är rädda för hundar, dom finns ju överallt.
Hoppas din systerdotter inte blev allt för rädd för alla hundar.
Zara Winkler

2013-12-08 @ 08:57:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: