Artemissil Gundog

2012-09-26
14:04:45

Even though you're gone, we are still a team
Mycket har hänt sedan jag skrev sist!

Jag förlorade en väldigt nära vän, min hund, Molly. Hon blev dålig runt jul 2011, hon blödde från juvren, fick en juvertumör som efter många om och men tog bort. Blödningen avtog ett tag. Vi trodde att ni skulle allt vara bra, men strax efter operationen så började hon gå konstigt, kiropraktorn besöktes utan egentliga resultat. En arbetskamrat är Zon-terapeut på människor men vill göra ett försök på Molly.
Molly blev bra efter endast 1 behandling! Nu då, nu kunde det väl vara bra? Nej, då blev hon tillfälligt döv.. Men lagom till hörseln kom tillbaka, så började hon löpa.. Nervös var man ju, löpet gick bra.. Skendräktigheten och mjölken kom..också blodet.. Hon verkade inte påverkad alls, precis som vanligt. Vi tog miljoner tester, ultraljud och röntgen, mediciner.. Inget hjälpte. Men fortfarande så verkade hon må hyfsat..
Hon fick någon allergi.. Utslag och klåda över hela kroppen, duschning i klorohexin-shampo 3ggr dagligen..
 
Utslagen försvann.. Lika så hennes livsglädje, hennes ork.. hennes motorik.. Hon häschade och blev lätt anfådd, kroppen började svaja och frambenen fick skakningar, bakbenen fick skakningar, hon ramlade. Men hon reste sig alltig upp. Tills dom sista två dagarna. Hon reste sig inte längre.. Jag bar min vän till veterinären.. Hon somnade 10,5år gammal.
 
 
Jag tror det är svårt, och jag förstår det - Det är svårt för folk att förstå.
Molly betydde väldigt väldigt mycket för mig. Jag är trasig och kommer nog aldrig att bli riktigt hel igen. Jag kommer må bättre, men det kommer ta tid. Jag visar kanske inte så mycket. Det är en del i min sorg. Jag måste bearbeta det här själv..
 
 
 
Texten på foto;
 
They say memories are golden,
Well, maybe that is true.

I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
A million times I cried;
If love alone could have saved you,
You never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still;
in my heart you hold a place no one could ever fill

If tears could build a stairway
And heartache make a lane;
I'd walk the path to heaven
And bring you back again.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: