Artemissil Gundog

2012-10-29
13:53:00

Aktivitets promenad
Packade min väska full med dummys och sen begav vi oss till skogs! Det var ett tag sedan jag tränade och klandradårarna har varit gladare än vanligt ett tag *s*
 
Gjorde ett stort och svårt sök i en del av skogen vi aldrig gått i, men apporterna var rätt synliga men jag kastade ut alla så det fanns ingen vittring fram till dom alls, förutom två bollar jag grävt ner i början på söket.
Pejla mest sprang runt i det första skicket,tjoff tjoff. Sen coolade hon ner sig något och fick in dom första 5 smidigt, hon hämtade två längst fram två längst bak och en i ett vattenhål. 6e skicket kom hon in tom, skickade ut igen och jag tyckte hon jobbade fint tills jag såg att hon var påväg in tom igen så då kallade jag in. Då skickade jag Magda som kom in med en utav bollarna.
Dom resterande 3 apporterna hade jag totalt glömt vart jag lagt så jag följde med dom ut och lät dom härja fritt, Pejla fick in en och Magda två.
 
 
Dagens skörd
 
Hittade en trevlig stig som jag aldrig hade gått innan, hittade många roliga ställen att kasta markeringar på, avslutade i slutet av promenaden med en dirigering, rakt ut i skogen och över ett nerfallet träd. Pejla såg att jag gick in men inte vart jag droppade apporten. Skickade ut henne och hon gick lite snett, jag kallade in och skickade ut igen och då höll hon en snygg rak linje trots ojämn teräng.
 
 
Dom, framför allt Pejla var riktigt heta idag!
 
 

Kommentar:
#1: Anonym

härligt prommis!! underbart med jobb för dårarna..

2012-10-29 @ 15:27:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: