Artemissil Gundog

2012-11-19
08:15:00

Miljöträning!
Jag, dottern och hundarna har varit hos min mor i Göteborg, Kungälv i några dagar. Mina hundar som är vana vid att i stort bara gå lösa i skogen, har verkligen fått miljöträning!
Endast koppelpromenader, vi har hälsat på mina släktingar. Dom har varit så duktiga och man skulle kunna tro att dom faktiskt är vana vid att vara borta så mycket. Lugna och fina. Hemma hos min sjuka mormor förstod som verkligen att där skulle man vara extra lugn, så dom låg vid mina fötter under hela besöket!
Jag och dottern gick runt inne i Kungälv när min mamma jobbade, bilar, folk hundar, människor full fart! Jag har då aldrig fått så mycket beröm för mina hundar som under den här veckan. Att dom är så fina och lugna och väluppfostrade! Folk stannade mig på gatan och ville bara tala om hur fina dom var! hehe En tjej blev så förundrad, för hon hade aldrig i hela sitt liv sett en labrador som inte var överviktig! Det skrattade jag gott åt, och erkännde att det är fasen inte lätt att hålla iallafall Magda i shack!
 
Här promenerar vi vid älven ! 
 
Hos "mormor" får man ligga i sängen (lyx, det får dom inte hemma!) och där sov dom gott efter alla bravader!
 
Sista dagen så var vi i Slottskogen innan tåget hem till Stockholm skulle gå, där snackar vi miljöträning!
 
Sälarna var väldigt sociala! hehe dom hoppade, dök och skvätte vatten!
         
 
Va! var det där??            
 
 
Sen finns det ju pingviner också! 
 
Närkontakt!
 
 

Kommentarer:
#1: Annika

så klart dom är väluppfostrade bor ju hos dig! mysigt ni verkar ha haft!

2012-11-19 @ 10:37:37
#2: Annica

Just det där med att -aldrig ha sett en normal-viktig labrador får jag också höra jämt och ständigt.
"Men... vad smal han är.... eller?" "Kan de se ut så där?" "Men, han har ju midja"... haha Rätt läskigt egentligen.

2012-11-23 @ 23:32:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: