Artemissil Gundog

2012-05-29
08:09:36

Bollgömma
Godmorgon!
Jag ser på statistiken att det är många som läser det jag skriver, vad kul tycker jag! Ni får hojta till om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om också.
Idag är det vanliga dag och vi ska ut snart efter jag lämnar dottern på förskolan. Sen tar jag med hundarna och några tennisbollar, har hittat massa kul snår/ris man kan gömma bollar ordentligt i. Jag vill ofta att någon annan gömmer bollarna i "rutan" men det får bli så här idag. Jätte bra övning att lära hunden gå ner med näsan och jobba ordentligt, och för en hund med snabba ben så är det jätte nyttigt! Man riktigt gräver ner bollarna helst med spade när hunden förstår vad det handlar om.
.
Där här är en övning jag även kan göra med min daghund, Zäta också. Fast då gräver jag inte ner bollarna, jag låter han se när jag kastar ut ett gäng så får han plocka in dom. Men inte för lätt.
För min Molly mus så blir det godis sök, hon har noll föremåls intresse, trots att det är retriever i henne..
Sägs det iallafall

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: