Artemissil Gundog

2012-12-10
11:18:00

Foton från helgen!
Hejsan hoppsan!
 
Det blir som sagt fortfarande inte så mycket träning, det är jobbigt att pulsa onödigt mycket i snön tycker jag så det har mest blivit promenad och lek!
Idag däremot så tog jag med mig några små dummysar ut och gjorde några dirigerings övningar, Pejla var liiite långsam på pipan (inte så konstigt dock!) så jag fick springa ut mot henne och ha ett "utveklingssamtal", för henne räcker det dock med att hon ser min miin när jag kommer mot henne så anar hon, jag tar sedan in henne fot och gör om. När vi kommer fram  till stället där jag ska skicka från igen så belönar jag henne. Och efter det så fungerar det igen.
 
I lördags var det valpträff för Pejlas kull, det var bara tikarna som kunde. Vi träffades hemma hos Maria i Täby för promenad, fika och lunch!
 
Pejla,Pix, Hollie (polly) och Pennie
 
Pennie hade haft vattensvans så hon fick ha täcke på sig mestandels
 
Men när det kom av så blev hon som förbytt!
 
Här är fina Pix
 
Varsinn apport fick dom små iallafall! 
 
Och Hollie!
 
 
 
Här är Pejla
 
Det var svårt att få till några lekbilder, jag fick mest fokusera på att gå i den djupa snön! Så jag tänkte att vi "riggar" en spring-bild..
 
Vi satte ner alla vid varann och så gick vi en bra bit bort och ropar på alla samtidigt.. "Denna övning har vi aldrig gjort" sa dom, så ingen kom. Då började vi flaxa och ha oss, hundarna så väldigt förvånade ut när dom sedan kom mot oss. Pejla är längst bak och tror fortfarande att det är något lurt med den här övningen 
 
Efter en mycket trevlig dag kom Kenny och hämtade mig runt 15.30 och då var det raka vägen hem för att sova för min del som både jobbat natt och skulle jobba kommande natt..
 
Igår så var jag och familjen ute och åkte pulka, både ner för backe och efter fyrhjulig. Hundarna sprang säkert flera mil i den djupa snön
 
Ja ni ser ju, inte det lättaste att åka pulka i denna djupa snön!
 
Hundarna åkte både ner med oss och sprang upp med oss. Här springer dom ner med Nea
 
och såklart tar dom henne pulka på vägen upp
 
Och ja, här drar Pejla Magda i pulkan (bilden är inte alls riggad ;))
 
Vi tar mest dagen som den kommer så länge snön är här. Kanske kommer vi snart igen med träningen ordentligt igen eller så inte. Det är så skönt att bara vara!
 
hej hopp!

Kommentarer:
#1: Annika

vilka fina bilder på syrrorna! ja mkt bus och lek blir det! rätt skönt ;o)
kram på dig

2012-12-10 @ 14:39:49
#2: Lenn

Pennie ser ut som en kut där hon "glider fram". Jätte mysiga bilder. Duktig du är.

2012-12-10 @ 21:14:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: