Artemissil Gundog

2016-08-20
18:07:33

Nyår för jaktmuppar!
Imorgon är det dags igen att bege sig ut i andvattnen, hundarna känns i hyfsat god form men första jakten tycker jag alltid är nervös, hundarna tar slut fort och då är skaderisken hög.
Jag borde ha lagt in lite mer intervallträning för dom men det har helt enkelt inte blivit av - här skulle jag kunna rabbla upp massor med undanflykter.... 
 
I år är jag med i ett nytt jaktlag enbart som eftersöks ekipage. Jag är den enda i den gruppen som inte har jägarexamen, så jag är enbart hundförare.. Jag tackade ja till erbjudandet för att jag tycker att eftersöket är otroligt givande. Att "bara" stå som apportör är såklart också jätte roligt, och kanske det hundarna tycker är roligast.
Men på eftersöken, det är då hundarna verkligen får bekänna färg. Dom kommer få nya arbetsuppgifter som dom tidigare inte haft dvs apportera från båt in i vassen, utan direkt retning.. Vilket nu i början på säsongen kommer bli lite knivit.. Eftersom jag inte haft tillgång till vatten eller båt att träna från nu innan säsongen börjat så får dom helt enkelt lära sig det under tiden. 
Hur jag kommer göra med Pejla får jag se.. Får se hur (om?)  hon kommer kunna jobba från båt eller inte. Hur somhelst finns det arbete så det räcker för både henne och Magda.
 
Jag har en hel del roliga jakter inplanerat och det ska bli så kul att dra igång igen! 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: