Artemissil Gundog

2015-09-28
11:04:00

B-provshelg
Fullspäckad hundhelg, äntligen är vi tillbaka i matchen igen. Nog för att mina egna hundar har fått stå tillbaka ihelgen, men jag tror att det är lika viktigt att jag kommer in i detta igen. En hund kan vila sig i form, medans vi förare behöver kontinuerlig träning för annars tappar vi...!
 
I lördags var jag funktionär på Stjärnhovs Ökl-prov. Inte en enda nolla , såg en hel del riktigt fina hundar. Jag la ut söket så jag han se alla hundar starta och fick en hel del steg ;) 
 
Rickard Polsk fotade hela dagen och här är en länk till bilderna -------> http://bildgalleri.teamrd.se/#!album-30
 
Igår Söndag, så fixade jag och Jenny ihop en b-provträning för kompisar med unghundar. Här hemma på Familjen Odenricks marker på Stora rickeby Gård 
Det blev en bra dag och jag tror alla var nöjda, samtliga fick läxa med sig hem. Med överlag så var hundarna riktigt duktiga, ingen brist på motivations hos dessa hundar direkt hehe - Malin med Bella, Linnea med Sookie, Eva med Ronja och Helena med Honey.
 
 
Efter att unghundarna var klara och Jenny fyllt upp sitt blodsocker så var det dags för träning av egna hundar. Jag tog bara ut Bean. Vi åkte till grannskogen och la ut 6st områden med vilt, kända områden med dolda linjer - i skogen. Tänkte först att vi hade gjorde det för svårt för Bean. Men jag ville testa. Både hon och Oban var riktigt ivriga, så Bean gick helt ur hand 2gånger under passet, mendans Oban tycks bli mer lydig... Jag har lärt mig det som jag skrev högre upp - Jag har tappat massor i min handling, medans Bean tycks blivit starkare - vi måste mötas på mitten nu. Som tur är så ska jag till Fredrik Lindström på söndag och förhoppningsvis få lite smäll på fingrarna.. Även fast jag vet vart problemet sitter så kanske jag ändå behöver nysta upp några knutar.
 
Men, ja hon gick lite ur hand med gjorde några riktigt fina linjer!  Bean är inte så stor, så det såg rätt kul ut när hon snubblar på en måsvingar på väg hem, för att inte tala om hur kul det såg ut när hon släpar på en 5kg tung hare ;) 
 
Hon är i riktigt fin form nu, denna bild tog jag förra veckan  - knappt 10v efter valpning
 
Här är en liten bild på fina Lava (10v) som bor i Norge hos matte Ann Cathrin Solbakken
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: