Artemissil Gundog

2015-03-02
09:24:33

Förra veckan i bilder
Förra veckan hade Nea sportlov och det innebär att mina rutiner rubbas, då jag har sovmorgon och faller liksom in i helgkänslan.. Så det blev inte mina vanliga långa promenader utan det blev en hel del stall, Nea hade två hundkurser, och jag tränade några pass. Så jag hann faktiskt inte med att gå mina vanliga promenader.. Jag får då konstigt nog ont i kroppen när jag inte promenerar som jag brukar, som omvänd träningsvärk..?  
 
Så tur att det vardag igen ;)  
 
Lite bilder kommer från förra veckan, lite olika kvalité då några är med stora kameran och några är med mobilen.
 
Pejla och Bean, från träningspasset med Annika. Vi la ett sök som vi varavade med dirigeringar på olika platser, samt att Annikas dotter Elin var med som kastare. Tack snälla :) 
 
Zingo och Pejla
 
Ett lite väl tidigt vårtecken upptäktes av Annikas dotter Elin....
 
Nea var på två hundkurser. Här är hon och Bean i Nynärshamn och provar på lite olika aktiviteter. Nedan kör dom lydand
 
 
Hon var även i Nynäs på en annan kurs som hade som inriktning att barn ska lära sig läsa sina hundar. Nea gick halva kursen med Bean, när man pratade mycket som signaler och lugn och ro.
Andra halvan av kursen skulle man lära sig att lära sin hund trix. Här passade Pejla bättre tyckte Nea.. Kanske hon ångrade sig. Nea skulle lära Pejla "vält" och på 2 gånger så kunde Pejla just det tricket, så bra att Nea knappt kunde göra något annat innan Pejla slängde sig på golvet ;) 
 
 
 
Lena och Maria kom ut till mig och vi tränande lite men fokus på markeringar. Jätte kul att träna med bägge brorsorna. Pirat till vänster, Pejla, Bean och Messi! 
 
Det är såklart inte bara hundar eller andra djur i mitt liv. Ibland går även Fantomen i vanliga kläder på stan ;) I fredags var det middag och lite vin hemma hos en arbetskamrat, där några fler arbetskamrater dök upp.
I Iördags var jag och Jenny på bio, vi såg den nya snackisen "fifty shades of grey" något besvikna på
Mr.Grey dock ;)
I Söndags så tilbringade jag, hör och hämpa hela dagen ihop med min man. Började på Ikea där vi bara skulle ha några nya lampor, men det blev visst lite mer än så. Även såklart även lunch där inne, lyxräkmacka och vit chokladkladdkaka med hallon, behöver jag ens nämna hur god den var??? Där efter hem till ett par vänner, innan jag och maken åkte in till stan för en middag på tu man hand. 
 
Sedan vankades det nattjobb, är mitt inne i  "värsta jobbvecka". Jag arbetar söndag,måndagnatt, tisdag, torsdagkväll och fredag, lördagnatt. Är alltså zombi hela veckan, gör inte mer än jag måste.  Nu ska jag strax springa in i sängen. När Nea kommer hem är det stallet, hon ska rida och jag ska köra. Fungerar det bra kanske jag ska göra det till en vana, otroligt bra konditionstränings för hundarna! Återkommer, om jag lever ;) 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: