Artemissil Gundog

2015-01-06
09:58:19

Noskvalster och zickzack-linjer

Vi tränar på, med Bönan försöker jag hålla mig till schemat, bygger upp grunderna och stretchar.. Det har gått i rasande fart när man tittar tillbaka. Närsöket på henne var i princip obefintligt till att bli väldigt väldigt bra, hon var uthållig och tight i områdena även på dolda områden. Sen fick vi in noskvalster för snart 3v sedan. Vilket gjorde det rätt omöjligt att träna närsök, så vi har bara kunnat använda stora dummys = hon har blivit "tittig" och byter apporter lite väl ofta nu. Närsöket är yvigt och uthålligheten är lika med noll ;p Inte så konstigt kanske. Hur kul är det att söka när man inte känner lukter. 

Jag är dock inte orolig, närsöket får jag nog tillbaka fort. Hon tar ner näsan direkt på signal så.  Bytandet av apporter är en pågående process och det kommer nog ta lite längre tid att bli av med. Hon har bytt apporter till och från sedan valpben. 

Pejla har mest slaskapporterat.. Och lagt på sig några julkilo =O Hon är lydig på signaler och lyhörd och fin, men linjerna är det lite zickzack mönster på numera ;) 
Det tog vi tag i igår, dags att reparera. Vi åkte ut till en golfbana på Lidingö.  Perfekt att få in avstånd och roliga linjer! 


Här gör vi kompassen-linjer... Mm viktigt att tänka på att linjen skall vara rak ;) Tydligen kan man sitta också! Haha 



Kommentar:
#1: Annika

Härligt med träning. Ha ha jobbiga backar 😀

2015-01-06 @ 20:26:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: