Artemissil Gundog

2015-02-19
08:04:28

Uppdatering
Löp och noskvalster satte käppar i hjulet för målet jag hade med Bönan. Jag hade anmält och kommit med på kkl i Skåne. Men noskvalstret satte stopp för det. Hon blev av med det hyfsat fort, men det var som att hon nästan behövde lära sig på nytt hur man använde näsan. Hon har ett jäkla tryck och hög fart när hon jobbar och det försvårade ju såklat en del. Så jag var lite dum nog att träna på ändå, och det var inte så smart. Ist för att träna för att utvecklas så tappade hon lite självförtroende.. Dåligt av mig, men en erfarenhet rikare..  
Fokus tillbaka på, grundträning -  närsök och markeringar
 
Pejlas träning har legat lite på vila. Jag har inte riktigt velat träna henne i den här tunga snön och skaren som blir. Jag är otroligt rädd att hon ska göra sig illa eller bara bli kall. I skogarna är det snöfritt och på ängar har det sjunkigt undan en del och hon är inne på sista dagarna av löpet så nu ska vi köra igång igen. 
 
Jag och Jenny åker till Danmark i mars och ska gå på kurs. Jag har anmält Pejla. Men börjar tveka om jag kanske skulle gå med Bönan ist. Jag får se.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: