Artemissil Gundog

2014-09-30
12:56:00

Lite update och lite velande
Helgens spenderades med goaste tjejerna Jenny, Annika och Cattis i Stjärnhov (funkisar i ökl). Vi tog med oss husvagnen, det väldigt bra hela vägen tills sista biten när vi skulle ut på åkern vi skulle parkera på.. Kan hända att vi körde lite fast.. Hjälp kom dock snabbt, kopplade bort bilen från husvagnen för att koppla dit en ny..... insåg vi att handbromsen inte funkade och vi stod en halv meter från ett dike, i nedsluttning....
 
Men det gick bra och vadfasen, vem behöver inte lite action i vardagen ;) 
 
Trevlig och rätt blöt kväll.. Jag och Jenny låg och tjattra till 02 eller nåt 05 ringde klockan första gången. Då ångra jag hela köret, vi övervägde allhop att skita i att gå upp ;) Men upp kom vi och vid frukost så började jag må lite dålig, feber och frossa, knastrande i örat. Hej å hå. Men det blev en bra dag, och vi hade förbaskat trevlig!
Sedan fick jag faktisk sjukskriva mig både söndag och måndagsnatten, jag var helt förstörd.. Vojne..
Igår fick hundarna komma ut en kortare sväng på dagen för på eftermiddagen skulle jag och Nea till stallet.
 
Kände mig piggare och började ångra att jag inte friskanmält mig, men sedan somnade jag vi 20 tiden i soffan trots en lugn dag, så det var lika bra att jag var hemma..
 
 
Men idag är det dags att jobba igen. Pigg och utvilad vaknade jag imorse och tog med mig hundarna för en träning och promenad sväng i Slätmossens naturpark. Underbart väder om än lite kallt, men så friskt!
 
 
Väl hemma var det dags för lunch
 
Ja det är dags att börja ta tag i mitt velande angående nästa hund, tankarna går i att skaffa en spaniel.. Men jag älskar ju labbarna.
Förnuftet säger att jag behöver en labbe till, jag behöver en labbe som kan avlasta Pejla, så hon kan hålla längre. Men det är rätt mycket skit där nu och spanielsen är ju underbara!!
Lättare blir det inte att jag faktiskt vet om bra kullar på både labbesidan och på spanielsidan.. 
 
What to do, what to do.. 
 
 
 

Kommentar:
#1: Annika

Labbe!!!!!!! Sluta vela nu ... Obster valp 😜

Svar: Mäh.. Spaniels är ju så goa!!! 😍
Zara Winkler

2014-09-30 @ 19:56:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: