Artemissil Gundog

2014-10-20
07:59:00

Vilken söndag!
 
Vilken tur att jag har familj i Kumla, jag hade aldrig fixat att gått upp i ottan å köra ner mot Örebro och sedan hem igen efter en hel dags jakt..
Jag var riktigt trött när jag kom hem igår kväll. Men det blev en riktigt trevlig jakt. Det som skulle varit regn hela dagen, blev uppehåll och 15grader - fantastiskt! 
 
Trevliga skyttar och apportörer, mycket fint spanielarbete! Jag är såld på spaniels, men jag håller på mig - jag ska vänta!
 
 
 
Vi började med att dela upp oss, två apportörer per spaniel och bakom två skyttar. Jag, Hanna och jätte snälla fotograf Sara gick ihop. Vi hade riktigt trevlig, synd att vi bor så långt i från varann! 
 
 
Fantastiska marker.. Våra B-provs sök kan slänga sig i väggen! Sara som är helt ny i gamet sa att hon kommer lägga om hela sin träning efter att ha varit med idag!
 
Inte så lätt att dirigera sin hund i tistlar som gick upp till höfterna..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här kommer Meadowlark Brodie in med en fasanhöna efter ett riktigt bra jobb i träsket. Så ung men så duktig! Dom blir farliga i framtiden!
 
 
 
Prinsssan Pejla kommer in med en enorm fasantupp!
 
Så nöjd hund, kolla svansföringen...
 
Rätt nöjda med våra jycks ;P
 
 
Och under dagen nås jag av fantastiska nyheter. Underbara Jenny och Oban gick och vann Nordiska Mästerskapet! Underbart duktiga dom. Jenny som var rädd att inte platsa. Jag blir så glad för deras skull. Mina fina vänner!
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jenny

Roligt att läsa om och se bilder från jakten! Det gör vi om nästa år! Tack för hälsningen! Det är ju ni som coachat och peppat!!

2014-11-01 @ 17:22:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: