Artemissil Gundog

2014-10-27
09:14:00

Trevlig helg
Från kall och blöt andjakt till mysigt championat-firande av Jenny och Oban. Linnea hade lagat fantastisk god mat, Bouef Bourguignon och super god pannacotta. Vi drack bubbel och rätt mycket vin fram till natten. Vaknade på morgonen rätt sleten. 
 
Men vad jag trivs i erat sällskap tjejer!
 
 
Andjakten var som sagt blöt och kall, men även den riktigt bra. Precis innan man ska ut på såten, man sitter i bilen och regnet öser ner och blåsten viner.. Då så funderar man ju på vad man pysslar med. Men så fort tutan tjuter så blir det så bra. Mitt och mina hundaras jobb är att få in fågelarna så fort som möjligt så det inte uppstår onödigt lidande. På just detta ställe är det lite extra kul eftersom att på några såtar ska hundarna apportera från bryggor mitt ute på vattnet, samt även apportera från båt. Det krävs en del av hundarna, ffa nu när det är ruggit kallt i vattnet!
 

 
 
 
 
 
 
f.v Scott, Bean, Magda, Jenny, Oban och Pejla
 
Inte bara matten som var sleten dagen efter *s*
När vi kom hem igår tillbringa jag hela dagen och kvällen på soffan framför en film wolf of wall street, åkte sedan till nattjobbet.  Idag tänkte jag, efter några hinkar kaffe ge mig ut och träna näääärsök och tecken.. Är tanken... Sen sooova! ZzZzZz
 

Kommentarer:
#1: Annika

Vilken helg du har haft! kontrast från ruggigt och kallt till ett underbart firande med vänner. ♥

2014-10-28 @ 07:28:18
#2: Annika

Vilken helg du har haft! kontrast från ruggigt och kallt till ett underbart firande med vänner. ♥

2014-10-28 @ 07:28:21
#3: Jenny

Tack bästa du!! Supermysigt att bli firad av och med er!!

Härliga inlägg senaste veckan! Bra reflektioner om närsök etc. Påminn mig när vi lägger en plan för kommande veckorna!

2014-10-28 @ 23:09:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: